Psychologia - studia jednolite magisterskie stacjonarne (WF-PS-N-MGR) | |
jednolite studia magisterskie stacjonarne, 5-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyCelem kształcenia na kierunku psychologia jest zdobycie wiedzy ogólnej z zakresu psychologii oraz pogłębionej wiedzy szczegółowej z wybranych zagadnień psychologicznych, a także umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Absolwent posiada wiedzę i rozumie na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej). Jest w stanie szczegółowo analizować i interpretować różne procesy psychiczne i emocjonalne, a także analizować i interpretować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym, uzależnieniom, zapobiegającym potencjalnym zaburzeniom rozwoju i patologii w zakresie procesów psychicznych. Absolwent zna wybrane metody i narzędzia diagnozy oraz interwencji psychologicznej. Rozumie i posiada wiedzę na temat nowoczesnej metodologii badań bazującej na zaawansowanej statystyce i aktualnej psychometrii. Posiada umiejętności w doborze narzędzi diagnostycznych oraz technik badawczych Absolwent potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych oraz ocenić wartość stosownych technik badawczych. Potrafi dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej dla danych form dysfunkcyjnych. Jest w stanie dobrać odpowiednie techniki badawcze do diagnozy zaburzeń psychoneurologicznych, osobowości, sprawności innych funkcji psychicznych (procesy poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, preferencje wartości, postawy religijne), zdolności adaptacyjnych oraz funkcjonowania w różnych relacjach społecznych. Absolwent posiada kompetencje w zakresie pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej. Na kierunku dostępne są cztery specjalizacje: 1. psychologia kliniczna i psychoterapia; 2. psychologia pracy i organizacji; 3. psychologia sądowa i penitencjarna; 4. psychologia wspomagania rozwoju Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w m.in. w: 1. placówkach oświatowych, w tym w szkołach czy poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 2. placówkach medycznych (np. szpitale, kliniki); 3. firmach, w działach obejmujących doradztwo personalne i zarządzanie zasobami ludzkimi; 4. placówkach systemu sprawiedliwości (np. zakłady penitencjarne),a także prowadzić diagnozę psychologiczną (np. ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne). Specjalności:
Perspektywy zawodowe Po ukończeniu kierunku psychologia na UKSW można podjąć pracę w wielu miejscach m.in. w:
Po studiach na kierunku psychologia można się dalej rozwijać na ścieżce psychoterapeutycznej (szkoły psychoterapii) i specjalizacji klinicznej oraz na ścieżce naukowej w Szkole Doktorskiej UKSW (studia trzeciego stopnia). |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Standardy nauczania
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji dla kierunku psychologia studia jednolite magisterskie zatwierdzone uchwałą Nr 49/ 2015 Senatu UKSW z dnia 23 kwietnia 2015 r.
Plan studiów i program kształcenia określono Uchwałą Nr 2/6/2015 Rady Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej z dnia 11 czerwca 2015 roku w sprawie zatwierdzenia programu studiów.
Plan studiów:
| Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład cw2 - Cwiczenia 2 ćw - Ćwiczenia cw3 - Ćwiczenia 3 kon - Konwersatorium lek - Lektorat języków nowożytnych pr - Praktyka sem_mgr - Seminarium magisterskie tra - Translatorium war - Warsztaty sem_pd - seminarium/pracownia - praca dyplomowa | e - Egzaminacyjny zal - Zaliczenie zoc - Zaliczenie na ocenę |
| Psychologia I rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kultura i techniki studiowania | 1 | 15 | zoc | ||||||||||
| Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | zoc | ||||||||||
| Podstawowe umiejętności psychologiczne | 1 | 30 | zoc | ||||||||||
| Wprowadzenie do psychologii | 5 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Biologiczne podstawy zachowania 1 | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Biologiczne podstawy zachowania 2 | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Anatomia i fizjologia układu nerwowego | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Antropologia a psychologia | 3 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Etyka | 3 | 30 | e | ||||||||||
| Filozofia człowieka | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Historia filozofii | 3 | 30 | e | ||||||||||
| Historia myśli psychologicznej | 3 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Logika | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Metodologia ogólna | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Statystyka | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Wszystkie przedmioty językowe | 4 | 60 | zoc | ||||||||||
| Zajęcia Wychowania Fizycznego | 0 | 60 | zal | ||||||||||
| Język polski akademicki1 | |||||||||||||
| Razem: | 60 | 300 | 30 | 270 | 90 | 60 | 30 |
1 - Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów cudzoziemców (1-2 sem.) ects=6 wyk=60h
| Psychologia II rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psychologia społeczna 1 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia społeczna 2 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia różnic indywidualnych 1 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia różnic indywidualnych 2 | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychologia procesów poznawczych 1 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia procesów poznawczych 2 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia emocji i motywacji | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Podstawowe dyspozycje temperamentalne | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży | 3 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Antropologiczna psychologia rozwoju w dorosłości | 3 | 30 | e | ||||||||||
| Metodologia badań psychologicznych | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Metody jakościowe | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychometria 1 | 8 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychometria 2 | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Praca grupowa | 2 | 15 | zoc | ||||||||||
| Praca teoretyczna | 2 | 15 | zoc | ||||||||||
| Wszystkie przedmioty językowe | 6 | 60 | e | ||||||||||
| Razem: | 64 | 300 | 390 | 30 | 60 |
| Psychologia III rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psychologia osobowości 1 | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia osobowości 2 | 4 | 30 | 30 lub 15 | 15 | e | ||||||||
| Psychopatologia 1 | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychopatologia 2 | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychopatologia 1 (ćwiczenia) | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychopatologia 2 (ćwiczenia) | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia stresu | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia zdrowia i stresu | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychologia pozytywna | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychologia międzykulturowa | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Psychologia religijności i duchowości | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Psychologia wychowawcza | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia małżeństwa i rodziny | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Psychoseksuologia | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Analiza danych empirycznych | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Praca empiryczna | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia kliniczna i psychoterapia | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia pracy i organizacji | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia sądowa i penitencjarna | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia wspomagania rozwoju | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 56 | 420 | 300 | 45 |
| Psychologia kliniczna i psychoterapia IV rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Neuropsychologia | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Diagnoza psychologiczna | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zaawansowane metody analizy danych | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Gerontopsychologia kliniczna | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Mechanizmy i patogeneza zaburzeń | 1 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychosomatyka i somatopsychologia | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Podstawy opiniowania sądowo-psychiatryczno-psychologicznego | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychopatologia sądowa | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia uzależnień | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Wykłady monograficzne - Psychologia | 8 | 150 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 52 | 270 | 330 | 60 | 60 |
| Psychologia pracy i organizacji IV rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Neuropsychologia | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Diagnoza psychologiczna | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zaawansowane metody analizy danych | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Projektowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Stres, zdrowie i dobrostan w organizacji - różne perspektywy teoretyczne | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Zarządzanie dobrostanem i zdrowiem w organizacji | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Zarządzanie psychospołecznymi warunkami pracy | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Efektywne przywództwo w organizacji | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Sytuacje ekstremalne i stres w różnych zawodach | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Zastosowanie narzędzi psychometrycznych w HR | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Wykłady monograficzne - Psychologia | 8 | 150 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 55 | 360 | 270 | 60 | 60 |
| Psychologia sądowa i penitencjarna IV rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Neuropsychologia | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Diagnoza psychologiczna | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zaawansowane metody analizy danych | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Mechanizmy i patogeneza zaburzeń | 1 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologiczne aspekty w procesie resocjalizacji i jurydycznej pracy socjalnej | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychoterapia Gestalt w warunkach izolacji więziennej | 1 | 30 | e | ||||||||||
| Prawo karne wykonawcze dla psychologów penitencjarnych | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Podstawy opiniowania sądowo-psychiatryczno-psychologicznego | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychopatologia sądowa | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia uzależnień | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Wybrane zagadnienia resocjalizacji przestępców seksualnych | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Wykłady monograficzne - Psychologia | 8 | 150 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 55 | 300 | 300 | 60 | 30 | 60 |
| Psychologia wspomagania rozwoju IV rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Neuropsychologia | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Diagnoza psychologiczna | 6 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zaawansowane metody analizy danych | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia niepełnosprawności | 3 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychodynamiczne rozumienie zdrowia i choroby | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Promocja zdrowia i psychoprofilaktyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Wspomaganie rozwoju osób w późnej dorosłości | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Wczesne wspomaganie rozwoju | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Wykłady monograficzne - Psychologia | 8 | 150 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 54 | 330 | 240 | 60 | 60 | 60 |
| Psychologia kliniczna i psychoterapia V rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etyka zawodu psychologa | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Kompetencje psychologa praktyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Kluczowe kompetecncje w pomocy psychologicznej i psychoterapii | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Poradnictwo i pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychoterapia uzależnień behawioralnych | 2 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologia zaburzeń dzieci i młodzieży | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Kryzys i tendencje samobójcze - metody oceny i postępowanie | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Systemy i podejścia psychoterapeutyczne | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Zaburzenia rozwoju: Pespektywa relacyjna i neuropsychologiczna | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Praktyki zawodowe | 20 | 480 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zajęcia w językach obcych w Instytucie Psychologii | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Translatoria | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) | 4 | 60 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 66 | 240 | 180 | 60 | 480 | 60 | 30 | 60 |
| Psychologia pracy i organizacji V rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etyka zawodu psychologa | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Kompetencje psychologa praktyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Analityka i zarządzanie zbiorami danych | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Edukacja i poradnictwo - coaching i doradztwo zawodowe | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Metody radzenia sobie ze stresem | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia marketingu i reklamy | 2 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Psychologiczne aspekty budowania wizerunku z uwzględnieniem social mediów | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Techniki rozwoju kreatywności | 2 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Praktyki zawodowe | 20 | 480 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zajęcia w językach obcych w Instytucie Psychologii | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Translatoria | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) | 4 | 60 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 64 | 150 | 270 | 30 | 30 | 480 | 60 | 30 | 60 | 60 |
| Psychologia sądowa i penitencjarna V rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etyka zawodu psychologa | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Kompetencje psychologa praktyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Badania poligraficzne i ich zastosowanie w postępowaniu sądowym | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Kryminologia z elementami kryminalistyki i wiktymologii | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia agresji i przemocy | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Przemoc domowa | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Prawo karne dla psychologów sądowych | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Psychologia sądowa w praktyce | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Problematyka zabójstw i samobójstw | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Wstęp do patologii społecznych | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Praktyki zawodowe | 20 | 480 | zoc | ||||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Zajęcia w językach obcych w Instytucie Psychologii | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Translatoria | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) | 4 | 60 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 66 | 210 | 210 | 30 | 480 | 60 | 30 | 60 |
| Psychologia wspomagania rozwoju V rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | cw3 | kon | lek | pr | sem_mgr | tra | war | sem_pd | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etyka zawodu psychologa | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Kompetencje psychologa praktyka | 4 | 30 | 30 | e | |||||||||
| Edukacja i poradnictwo - coaching i doradztwo zawodowe | 3 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Metody radzenia sobie ze stresem | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Optymalizacja rozwoju człowieka | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Psychologia edukacji i socjalizacji | 2 | 30 | e | ||||||||||
| Poradnictwo rodzinne | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Poradnictwo zawodowe | 3 | 30 | zoc | ||||||||||
| Techniki rozwoju kreatywności | 2 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 4 | 30 | 30 | zoc | |||||||||
| Praktyki zawodowe | 20 | 480 | zoc | ||||||||||
| Zajęcia w językach obcych w Instytucie Psychologii | 4 | 30 | zoc | ||||||||||
| Translatoria | 2 | 30 | zoc | ||||||||||
| Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) | 4 | 60 | zoc | ||||||||||
| Razem: | 66 | 150 | 270 | 30 | 480 | 60 | 30 | 60 | 60 |