Wprowadzenie do psychologii WF-PS-N-WDP
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów i Studentek z psychologią jako nauką, jej dziedzinami, podstawowymi kierunkami rozwoju, metodami badań oraz sferami funkcjonowania człowieka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
• Efekty wiedzy (PS_W01, PS_W02)
Student/Studentka:
W1_zna i rozumie, czym zajmuje się psychologia
W2_odróżnia przedmiot zainteresowania psychologii od innych dyscyplin
W3_zna i charakteryzuje podstawowe i stosowane dziedziny psychologii
W4_zna i rozumie, na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (m.in. ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej)
• Efekty umiejętności (PS_U01)
Student/Studentka:
U1_potrafi tworzyć opinie i sądy na temat wartości różnych podejść i interpretacji psychologicznych w stosunku do zachowań ludzkich
U2_porządkuje i porównuje podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące różnych podejść psychologicznych
Kryteria oceniania
- ocena 5 (bdb):
• (efekty wiedzy W1–W4)
Student/Studentka bardzo dobrze zna i rozumie, czym zajmuje się psychologia, precyzyjnie odróżnia przedmiot zainteresowania psychologii od innych dyscyplin; bardzo dobrze zna i charakteryzuje podstawowe i stosowane dziedziny psychologii; bardzo dobrze zna i rozumie, na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (m.in. ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej)
• (efekty umiejętności U1–U2)
Student/Studentka bardzo trafnie tworzy opinie i sądy na temat wartości różnych podejść i interpretacji psychologicznych w stosunku do zachowań ludzkich; precyzyjnie porządkuje i porównuje podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące różnych podejść psychologicznych
- ocena 4 (db):
• (efekty wiedzy W1–W4)
Student/Studentka dobrze zna i rozumie, czym zajmuje się psychologia, prawidłowo odróżnia przedmiot zainteresowania psychologii od innych dyscyplin; dobrze zna i charakteryzuje podstawowe i stosowane dziedziny psychologii; dobrze zna i rozumie, na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (m.in. ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej)
• (efekty umiejętności U1–U2)
Student/Studentka trafnie tworzy opinie i sądy na temat wartości różnych podejść i interpretacji psychologicznych w stosunku do zachowań ludzkich; prawidłowo porządkuje i porównuje podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące różnych podejść psychologicznych
- ocena 3 (dst):
• (efekty wiedzy W1–W4)
Student/Studentka na poziomie przeciętnym zna i rozumie, czym zajmuje się psychologia, prawidłowo odróżnia przedmiot zainteresowania psychologii od innych dyscyplin; w wystarczającym stopniu zna i charakteryzuje podstawowe i stosowane dziedziny psychologii; w dostateczny sposób zna i rozumie, na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (m.in. ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej)
• (efekty umiejętności U1–U2)
Student/Studentka w przeciętnym stopniu tworzy opinie i sądy na temat wartości różnych podejść i interpretacji psychologicznych w stosunku do zachowań ludzkich; w wystarczającym stopniu porządkuje i porównuje podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące różnych podejść psychologicznych
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: