Techniki rozwoju kreatywności WF-PS-N-TRK
Kurs będzie się koncentrował na przedstawieniu studentom wiedzy z zakresu psychologii twórczości Te podstawy teoretyczne następnie zostaną przekute na praktyczne zastosowanie w ramach:
1. Prowadzenia działań integracyjnych - ćwiczenia kreatywne w ramach budowania relacji
2. Działań projektowych – zastosowanie metody projektowej Design Thinking
3. Ustrukturyzowanych spotkań – zastosowanie metod kreatywnych do generowania pomysłów (brain storming)
4. Grywalizacja – kreatywne sposoby wzbudzania motywacji do działania
5. Wykorzystania kreatywności jako sposobu na rozwiązywanie porblemów
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_Z: |
Efekty kształcenia
Student będzie posiadał umiejętność zaprojektowania warsztatów dotyczących procesów kreatywnych. Będzie posiadał również umiejętność facylitowania prac grup projektowych na etapie tworzenia koncepcji oraz wymagających kreatywnego podejścia do rozwiązania problemu.
Kryteria oceniania
Aby uzyskać zaliczenie student musi uzyskać 100% frekwencję. Każda nieobecność będzie skutkowała obniżeniem oceny o 0,5 pkt, 5 nieobecności będzie skutkowało niezaliczeniem przedmiotu.
Warunkiem zaliczenia będzie przygotowanie 30 minutowego warsztatu obejmującego tematykę kreatywną. Warsztat będzie prowadzony w parach. Jakość przeprowadzonego warsztatu będzie oceniana przez prowadzącego.
Literatura
Kwieciński, L. (2016). Design thinking – behawioralny aspekt kreowania przedsiębiorczości. Horyzonty Wychowania, 15(34), 123–136. https://doi.org/10.17399/HW.2016.153407
Nowakowski, M. (2016). Website Usability in the Design Thinking Methodic / Użyteczność serwisu internetowego w metodyce design thinking. Studia Informatica Pomerania, 2016(2), 123. https://doi.org/10.18276/si.2015.40-11
Szmidt K. J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Gliwice 2013.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: