Techniki rozwoju kreatywności WF-PS-N-TRK
Kurs będzie się koncentrował na przedstawieniu studentom wiedzy z zakresu psychologii twórczości Te podstawy teoretyczne następnie zostaną przekute na praktyczne zastosowanie w ramach:
1. Prowadzenia działań edukacyjnych- ćwiczenia kreatywne w ramach przekazywania wiedzy
2. Działań projektowych – zastosowanie metody projektowej Design Thinking
3. Ustrukturyzowanych spotkań – zastosowanie metod kreatywnych do generowania pomysłów (brain storming)
4. Grywalizacja – kreatywne sposoby wzbudzania motywacji do działania
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: Kompetencje społeczne
PS_K02 - student jest gotów do organizowania i planowania własnych badań zmierzających do rozwiązywania konkretnych zadań i problemów życiowych,
PS_K04 - student jest gotów do organizowania szkoleń prezentujących problemy psychologiczne oraz analizowania praktycznych zagadnień psychologicznych | W cyklu 2024/25_L: Kompetencje społeczne
PS_K02 - student jest gotów do organizowania i planowania własnych badań zmierzających do rozwiązywania konkretnych zadań i problemów życiowych,
PS_K04 - student jest gotów do organizowania szkoleń prezentujących problemy psychologiczne oraz analizowania praktycznych zagadnień psychologicznych | W cyklu 2025/26_Z: 2 ECTS:
- udział w zajęciach = 30h
- przygotowanie scenariusza, materiałów i przygotowanie się do poprowadzenia miniwarsztatu = 10h
- praca grupowa nad zaplanowaniem i realizacją projektu metodą Design Thinking = 20h |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Student będzie posiadał umiejętność zaprojektowania warsztatów dotyczących procesów kreatywnych. Będzie posiadał również umiejętność facylitowania prac grup projektowych z wykorzystaniem metody grywalizacji, brainstormingu i Design Thinking.
Kryteria oceniania
1. Frekwencja
2. Przygotowanie 30 minutowego warsztatu zgodnego ze schematem opartym na cyklu Kolba (w parach)
3. Projekt grupowy przygotowany metodą Design Thinking
Literatura
Kwieciński, L. (2016). Design thinking – behawioralny aspekt kreowania przedsiębiorczości. Horyzonty Wychowania, 15(34), 123–136. https://doi.org/10.17399/HW.2016.153407
Nowakowski, M. (2016). Website Usability in the Design Thinking Methodic / Użyteczność serwisu internetowego w metodyce design thinking. Studia Informatica Pomerania, 2016(2), 123. https://doi.org/10.18276/si.2015.40-11
Szmidt K. J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Gliwice 2013.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: