Kultura i techniki studiowania UKSW-KTSt
Zajęcia o charakterze propedeutycznym, mające na celu wprowadzić nowo przyjętych studentów w środowisko akademickie, opisać zasady studiowania i relacji między kadrą akademicką a studentami. Forma zajęć hybrydowa: część tematów w sali wykładowej, część w Moodle i MS Teams. Obowiązuje samodzielne zapisanie się do zespołu w MS Teams przy użyciu kodu z karty przedmiotu.
W cyklu 2025/26_Z:
Zajęcia o charakterze propedeutycznym, mające na celu wprowadzić nowo przyjętych studentów w środowisko akademickie, opisać zasady studiowania i relacji między kadrą akademicką a studentami. Forma zajęć stacjonarna dla grup 1-4 oraz forma zajęć online dla grup 5-20, część materiału w Moodle i spotkania z prowadzącymi w MS Teams. Obowiązuje samodzielne zapisanie się do zespołu w MS Teams przy użyciu kodu z karty danej grupy zajęciowej. |
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: godziny w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym zajęcia: 15 godzin (0,50 ECTS)
wykonanie zadań zleconych przez prowadzących: 15 godzin (0,50 ECTS) | W cyklu 2025/26_Z: Rodzaj aktywności Liczba godzin
Udział w zajęciach 15 godz.
Przygotowanie do zajęć i pracy własnej (literatura, zadania) 10 godz.
Przygotowanie i realizacja zaliczenia 5 godz.
Łącznie 30 godzin = 1 ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
1. Student zna strukturę podstawowych organów i jednostek uczelni,
2. Student potrafi znaleźć podstawowe informacje o zasadach studiowania i o warunkach zaliczania zajęć,
3. Student rozumie swoje prawa i obowiązki wynikające z posiadania statusu studenta,
4. Student zna zasady komunikowania się w uczelni pomiędzy interesariuszami wewnętrznymi i stosowane narzędzia IT,
5. Student wie do kogo i gdzie zwrócić się w sytuacjach trudnych.
6. Student jest gotów do odpowiedzialnego i etycznego działania w środowisku akademickim, w tym w zakresie ochrony danych i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych i AI. (efekt wprowadzony od roku akad. 2025/26)
Kryteria oceniania
Sposób weryfikacji efektów uczenia się Studenta:
1. rozróżnia organy uczelni funkcjonujące na poziomie wydziałowym i centralnym
2. wskazuje swoje prawa i obowiązki jako studenta i zna ich źródła w prawie powszechnie obowiązującym
3.wskazuje źródła informacji o programie studiów i realizowanych zajęciach
4. komunikuje się z nauczycielami akademickimi i innymi pracownikami uczelni stosując dostępne w uczelni narzędzia i systemy IT
5. wskazuje źródła zasad i warunków studiowania
6. wymienia miejsca, w których znajdzie pomoc w sytuacjach trudnych dla studenta
7. jest świadomy zasad etycznych i zagrożeń związanych z AI i cyberbezpieczeństwem.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z wieloma programami:
- Biologia - studia I stopnia stacjonarne
- Inżynieria Środowiska - studia I stopnia stacjonarne
- Filozofia - studia I stopnia stacjonarne
- Ochrona środowiska - studia I stopnia stacjonarne
- i innymi...
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: