Psychologia - studia jednolite magisterskie niestacjonarne (WF-ZPS-N-MGR) | |
jednolite studia magisterskie niestacjonarne, 5-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyCelem kształcenia na kierunku psychologia jest zdobycie wiedzy ogólnej z zakresu psychologii oraz pogłębionej wiedzy szczegółowej z wybranych zagadnień psychologicznych, a także umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Absolwent posiada wiedzę i rozumie na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka z różnych perspektyw (ewolucjonistycznej, psychoanalitycznej, behawioralnej, poznawczo-społecznej, humanistycznej). Jest w stanie szczegółowo analizować i interpretować różne procesy psychiczne i emocjonalne, a także analizować i interpretować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym, uzależnieniom, zapobiegającym potencjalnym zaburzeniom rozwoju i patologii w zakresie procesów psychicznych. Absolwent zna wybrane metody i narzędzia diagnozy oraz interwencji psychologicznej. Rozumie i posiada wiedzę na temat nowoczesnej metodologii badań bazującej na zaawansowanej statystyce i aktualnej psychometrii. Posiada umiejętności w doborze narzędzi diagnostycznych oraz technik badawczych Absolwent potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych oraz ocenić wartość stosownych technik badawczych. Potrafi dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej dla danych form dysfunkcyjnych. Jest w stanie dobrać odpowiednie techniki badawcze do diagnozy zaburzeń psychoneurologicznych, osobowości, sprawności innych funkcji psychicznych (procesy poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, preferencje wartości, postawy religijne), zdolności adaptacyjnych oraz funkcjonowania w różnych relacjach społecznych. Absolwent posiada kompetencje w zakresie pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej. Na kierunku dostępne są dwie specjalizacje: 1. psychologia kliniczna i psychoterapia; 2. psychologia pracy i organizacji. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w m.in. w: 1. placówkach oświatowych, w tym w szkołach czy poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 2. placówkach medycznych (np. szpitale, kliniki); 3. firmach, w działach obejmujących doradztwo personalne i zarządzanie zasobami ludzkimi; 4. placówkach systemu sprawiedliwości (np. zakłady penitencjarne),a także prowadzić diagnozę psychologiczną (np. ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne). Specjalności:
Perspektywy zawodowe Po ukończeniu kierunku psychologia na UKSW można podjąć pracę w wielu miejscach m.in. w:
Po studiach na kierunku psychologia można się dalej rozwijać na ścieżce psychoterapeutycznej (szkoły psychoterapii) i specjalizacji klinicznej oraz na ścieżce naukowej w Szkole Doktorskiej UKSW (studia trzeciego stopnia). |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Standardy nauczania
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji dla kierunku psychologia studia jednolite magisterskie zatwierdzone uchwałą Nr 49/ 2015 Senatu UKSW z dnia 23 kwietnia 2015 r. Plan studiów i program kształcenia określono Uchwałą Nr 2/6/2015 Rady Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej z dnia 11 czerwca 2015 roku w sprawie zatwierdzenia programu studiów.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład wyk_mon - Wykład monograficzny ćw - Ćwiczenia kon - Konwersatorium lek_now - Lektorat języków nowożytnych pr - Praktyka sem - Seminarium sem_mgr - Seminarium magisterskie tra - Translatorium | e - Egzaminacyjny zal - Zaliczenie zoc - Zaliczenie na ocenę |
Psychologia I rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kultura i technika studiowania | 1 | 8 | zoc | ||||||||
Ochrona własności intelektualnej | 1 | 8 | zoc | ||||||||
Podstawowe umiejętności psychologiczne | 1 | 16 | zoc | ||||||||
Wprowadzenie do psychologii | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Anatomia i fizjologia układu nerwowego | 6 | 32 | e | ||||||||
Biologiczne podstawy zachowania | 8 | 32 | e | ||||||||
Biologiczne podstawy zachowania | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Etyka | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Filozofia człowieka | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Historia filozofii | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Antropologia a psychologia | 3 | 16 | 16 | zoc | |||||||
Historia psychologii | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Logika | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Lektorat z języka angielskiego | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Metodologia ogólna | 6 | 32 | e | ||||||||
Statystyka | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Język polski akademicki1 | |||||||||||
Razem: | 60 | 176 | 96 | 64 | 32 |
1 - Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów cudzoziemców (1-2 sem.) ects=6 wyk=60h
Psychologia II rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psychologia społeczna | 4 | 32 | e | ||||||||
Psychologia społeczna | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia różnic indywidualnych | 2 | 16 | e | ||||||||
Psychologia różnic indywidualnych | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia procesów poznawczych | 4 | 32 | e | ||||||||
Pychologia procesów poznawczych | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia emocji i motywacji | 4 | 32 | e | ||||||||
Psychologia wartości | 2 | 16 | e | ||||||||
Psychologia rozwoju człowieka | 4 | 32 | e | ||||||||
Psychologia rozwoju człowieka | 2 | 16 | zoc | ||||||||
Metodologia badań psychologicznych | 4 | 32 | e | ||||||||
Metodologia badań psychologicznych | 2 | 16 | zoc | ||||||||
Metody jakościowe | 4 | 16 | e | ||||||||
Psychometria | 3 | 16 | e | ||||||||
Psychometria | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Lektorat z języka agielskiego | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Praca grupowa | 2 | 8 | zoc | ||||||||
Praca teoretyczna | 2 | 8 | zoc | ||||||||
Razem: | 60 | 224 | 160 | 32 |
Psychologia III rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psychologia osobowości | 3 | 32 | e | ||||||||
Psychologia osobowości | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Psychopatologia | 3 | 32 | e | ||||||||
Psychopatologia | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia dobrostanu, zdrowia i stresu | 2 | 16 | e | ||||||||
Psychologia dobrostanu, zdrowia i stresu | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia międzykulturowa | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia religijności i duchowości | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia wychowawcza | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia małżeństwa i rodziny | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Psychoseksuologia | 2 | 16 | zoc | ||||||||
Analizy statystyczne w pracy empirycznej | 10 | 32 | zoc | ||||||||
Wprowadzenie do specjalności: Psychologia kliniczna i psychoterapia | 5 | 16 | e | ||||||||
Wprowadzenie do specjalności: Psychologia pracy i organizacji | 5 | 16 | e | ||||||||
Razem: | 60 | 240 | 112 | 32 |
Psychologia kliniczna i psychoterapia IV rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Neuropsychologia | 3 | 16 | e | ||||||||
Neuropsychologia | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Diagnoza psychologiczna | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 32 | 32 | zoc | |||||||
Zaawansowane metody analizy danych | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Gerontopsychologia kliniczna | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Mechanizmy i patogeneza zaburzeń | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologiczna diagnoza kliniczna człowieka doroslego | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Psychosomatyka i somatopsychologia | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Psychologia uzależnień i przemocy | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Seminarium | 8 | 32 | zoc | ||||||||
Translatorium z języka nowożytnego 1 | 2 | 16 | zoc | ||||||||
Wykład monograficzny | 8 | 32 | e | ||||||||
Razem: | 62 | 48 | 32 | 208 | 32 | 32 | 16 |
Psychologia pracy i organizacji IV rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Neuropsychologia | 3 | 16 | e | ||||||||
Neuropsychologia | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Diagnoza psychologiczna | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Doradztwo i pomoc psychologiczna | 4 | 32 | 32 | zoc | |||||||
Zaawansowane metody analizy danych | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Ergonomia, bezpieczeństwo i higiena pracy | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Efektywne przywództwo w orgaznizacji | 3 | 16 | e | ||||||||
Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów w organizacji | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Psychologia stresu w organizacji | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi | 3 | 16 | 16 | zoc | |||||||
Sytuacje ekstremalne i stres w róznych zawodach | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Zastosowanie narzędzi psychometrycznych | 3 | 16 | zoc | ||||||||
Seminarium | 8 | 32 | zoc | ||||||||
Translatorium z języka nowożytnego 1 | 2 | 16 | zoc | ||||||||
Wykład monograficzny | 8 | 32 | e | ||||||||
Razem: | 62 | 80 | 32 | 176 | 48 | 32 | 16 |
Psychologia kliniczna i psychoterapia V rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kryzys i tendencje samobójcze - metody oceny i postępowanie | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Poradnictwo i pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie | 4 | 16 | zoc | ||||||||
Psychologia zaburzeń dzieci i młodzieży z elementami psychologicznej diagnozy klinicznej | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Systemy i podejścia psychoterapeutyczne | 5 | 32 | e | ||||||||
Zaburzenia rozwoju: Perspektywa relacyjna i neuropsychologiczna | 3 | 16 | e | ||||||||
Wykład monograficzny: Psychologia pamięci: teoria i praktyka | 5 | 32 | e | ||||||||
Wykład mongraficzny - Wybrane zagadnienia psychologii sądowej i penitencjarnej | 5 | 32 | e | ||||||||
Wykład monograficzny - Psychologia muzyki | 4 | 32 | e | ||||||||
Praktyki | 6 | 160 | zal | ||||||||
Seminarium | 8 | 32 | zoc | ||||||||
Razem: | 50 | 48 | 96 | 80 | 160 | 32 |
Psychologia pracy i organizacji V rok | ECTS | wyk | wyk_mon | ćw | kon | lek_now | pr | sem | sem_mgr | tra | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etyka zawodu psychologa | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Kompetencje psychologa praktyka | 4 | 32 | zoc | ||||||||
Analityka i zarządzanie zbiorami danych | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Psycholog w roli coacha i doradcy zawodowego | 6 | 32 | zoc | ||||||||
Psycholog w roli trenera | 5 | 32 | e | ||||||||
Techniki radzenia sobie ze stresem | 5 | 32 | zoc | ||||||||
Wykład monograficzny: Psychologia pamięci: teoria i praktyka | 5 | 32 | e | ||||||||
Wykład mongraficzny - Wybrane zagadnienia psychologii sądowej i penitencjarnej | 5 | 32 | e | ||||||||
Wykład monograficzny - Psychologia muzyki | 4 | 32 | e | ||||||||
Praktyki | 6 | 160 | zal | ||||||||
Seminarium | 8 | 32 | zoc | ||||||||
Razem: | 58 | 96 | 96 | 96 | 160 | 32 |