Gerontopsychologia kliniczna WF-ZPS-N-GKC
Przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych.
W cyklu 2022/23:
Przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych. |
W cyklu 2023/24:
Przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych. |
W cyklu 2024/25:
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom podstaw współczesnej naukowej wiedzy na temat zagadnień dotyczących funkcjonowania człowieka w okresie późnej dorosłości, a także ukazanie realnego obrazu człowieka wkraczającego w okres starości, Przybliżenie studentom obszaru związanego z opieką nad osobami starszymi, co nieodłącznie wiąże się z umiejętnością dialogu. Uważna obserwacja, zebranie wywiadu, pomoc psychologiczna, leczenie muszą być skorygowane i zmiany fizjologiczne i patologiczne, występujące w procesach starzenia się się ciała w tym mózgu. Holistyczne i szczegółowe ujęcie problematyki "starzenia się psychiki " , poruszenie najważniejszych problemów dotyczących zaburzeń psychicznych, a także psychologicznych i neurorehabilitacyjnych aspektów starzenia się jest zasadne w obliczu danych demograficznych i epidemiologicznych. Specyfika zaburzeń psychicznych u osób w okresie starości, zjawisko wielochorobowości jako wyznacznik doświadczania zaburzeń psychicznych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EK1. Student wie, jakie znaczenie mają procesy związane ze starzeniem na funkcjonowanie osób starszych.
EK2 Student wie jaki jest całościowy kontekst występowania zaburzeń psychicznych w okresie starości.
EK 3 Student zna biologiczne i psychologiczne czynniki sprawcze występujące w procesach starzenia się ciała i mózgu.;
Umiejętności
EK 4 Student potrafi rozpoznać czynniki psychologiczno- społeczne związane ze starzeniem się.
Kryteria oceniania
posiada wiedzy z przedmiotu, nie uzyskał wyniku 60 % poprawnych odpowiedzi
ocena 3 ( dst) 60% poprawnych odpowiedzi
ocena 3+ ( dst+) 70% poprawnych odpowiedzi
ocena 4( db) 80% poprawnych odpowiedzi. Student ma średnio uporządkowaną wiedzę.
ocena 4+ ( db+) 90% poprawnych odpowiedzi
ocena 5 ( bdb) - student posiada kompletną wiedzę z zakresu przedmiotu. 100% poprawnych odpowiedzi
Przy wystawieniu oceny końcowej brana jest pod uwagę obecność na zajęciach i aktywność studenta na zajęciach.
Literatura
1) Steuden S. (2012) Psychologia starzenia się i starości. Wydawnictwo naukowe PWN Warszawa
2) Stuart-Hamilton I. ( 2006). Psychologia starzenia się. Wydawnictwo Zysk i S-ka Poznań
3) Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Waszkiewicz N., Kędziora-Kornatowska K., (2017). Psychogeriatria. Wydawnictwo lekarskie PZWL
Uwagi
W cyklu 2024/25:
Znajomość podstaw psychopatologii. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: