Zaawansowane metody analizy danych WF-ZPS-N-ZMAC
Celem zajęć jest przygotowanie Studenta do samodzielnego przeprowadzenia zaawansowanych analiz statystycznych w pakiecie SPSS i ich interpretacji. Zdobyta wiedza i umiejętności są konieczne do samodzielnego napisania pracy magisterskiej oraz lepszego rozumienia empirycznych raportów z badań w literaturze psychologicznej. Zajęcia są warsztatowe, odbywają się przy komputerach z oprogramowaniem statystycznym.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2024/25: | W cyklu 2022/23: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna i rozumie nowoczesną metodologię badań bazującą na zaawansowanej statystyce i aktualnej psychometrii
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych oraz ocenić wartość stosowanych technik badawczych
KOMPETENCJE:
- zachowuje krytycyzm wobec uzyskanych wyników analiz statystycznych jako narzędzia weryfikującego tezy teoretyczne
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową przedmiotu składają się:
- obecność na zajęciach
- aktywność na zajęciach
- zaliczenie kolokwium
Dopuszczalne są dwie nieobecności na ćwiczeniach w semestrze. Nadmiarowe nieobecności muszą zostać odpracowane w formie uzgodnionej z prowadzącą przed zapowiedzianym terminem kolokwium semestralnego. Nieodpracowanie nieobecności wiąże się z obniżeniem oceny końcowej adekwatnie do liczby nieobecności.
Kolokwium będzie miało formę pisemną.
Próg zaliczenia wynosi 60%.
Literatura
Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz (wydanie 3-tomowe). Wydawnictwo Akademickie Sedno.
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications.
Jauk, E., Knodler, M., Frenzel, J., Kanske, P. (2022). Do highly sensitive persons display hypersensitive narcissism? Similarities and differences in the nomological networks of sensory processing sensitivity and vulnerable narcissism. Journal of Clinical Psychology. https://doi.org/10.1002/jclp.23406
Leicht, C., Sharp, C. A., LaBouff, J. P., Zarzeczna, N., Esldon-Baker, F. (2021). Content Matters: Perceptions of the Science-Religion Relationship. The International Journal for the Psychology of Religion, 32(3), 232–255. https://doi.org/10.1080/10508619.2021.2003111
Vesper, D., Konig, C. J. (2022). Ever thought about strikes? Development of a scale to assess attitudes and behavioral reactions to strikes. Journal of Business and Psychology. https://doi.org/10.1007/s10869-022-09801-7
Zajenkowski, M. (2021). How do teenagers perceive their intelligence? Narcissism, intellect, well-being and gender as correlates of self-assessed intelligence among adolescents. Personality and Individual Differences, 169, artykuł 109978. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.109978
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: