Psychologia rozwoju człowieka WF-ZPS-N-PZ1
1. Wprowadzenie
2. Obserwacja
3. Dziecięca Skala Rozwojowa
4. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera 3
5. IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci
6. Wechsler
7. Inne metody diagnostyczne
8. Podsumowanie badań indywidualnych
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
- student zna podstawowe metody oceny różnych obszarów rozwoju człowieka, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną
umiejętności:
- student potrafi posługiwać się technikami pomiaru różnych obszarów z zakresu psychologii rozwoju człowieka oraz interpretować wyniki
- student samodzielnie opisuje dany obszar rozwoju człowieka z perspektywy poznanych teorii
kompetencje:
- student ma świadomość konieczności uwzględniania przy doborze metod specyfiki potrzeb diagnostycznych oraz uwarunkowań społecznych i kulturowych
- student zdaje sobie sprawę z istoty prowadzenia badań naukowych bądź diagnozy zgodnie z zasadami etyki
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (maksymalnie jedna nieusprawiedliwiona nieobecność).
Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach i sumaryczny wynik z prac zaliczeniowych: prezentacja przeglądu literatury oraz indywidualne badanie wybranych obszarów rozwoju dziecka.
Literatura
Trempała J. (2011) (red.). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Podręczniki do narzędzi diagnostycznych omawianych podczas zajęć.
Uwagi
W cyklu 2021/22:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: