Ochrona środowiska - studia II stopnia stacjonarne (WF-OB-N-2) | |
studia drugiego stopnia stacjonarne, 2-letnie Język: angielski, polski | Spis treści: Opis ogólnyOchrona środowiska Celem kształcenia na kierunku ochrona środowiska jest nabycie rozszerzonej wiedzy przyrodniczej i humanistycznej z zakresu ochrony środowiska oraz pogłębionej wiedzy z zakresu wybranych zagadnień szczegółowych dotyczących różnych aspektów ochrony środowiska. Absolwent studiów II stopnia posiada rozszerzoną – w stosunku do studiów pierwszego stopnia – wiedzę z zakresu nauk filozoficznych i nauk przyrodniczych oraz wybranych zagadnień z zakresu nauk o środowisku, nauk technicznych, nauk rolniczych lub leśnych, o planowaniu przestrzennym i metodyce badań środowiskowych, oraz wykazuje się biegłością w wybranej specjalności. Dysponuje wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi pozwalającymi na samodzielne rozwiązywanie problemów z zakresu ochrony środowiska w ujęciu lokalnym, regionalnym, krajowym i globalnym – również w niestandardowych sytuacjach – a także umie wydawać opinie na podstawie uzyskanych informacji z zachowaniem zasad prawnych, ekonomicznych i etycznych. Potrafi porozumiewać się w sprawach ochrony środowiska zarówno ze specjalistami, jak i niespecjalistami, a także organizować pracę grupową i kierować pracą zespołów. Posiada także umiejętności umożliwiające podjęcie pracy w instytutach badawczych, instytucjach zintegrowanego zarządzania oraz ochrony środowiska, przemyśle, rolnictwie, administracji państwowej i samorządowej. Absolwent ma wpojone nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego. Wyróżniający się absolwent powinien być przygotowany do podejmowania wyzwań naukowo-badawczych i podjęcia studiów doktoranckich. Po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę w:
Specjalizacje Studia magisterskie:
Perspektywy zawodowe Po ukończeniu kierunku ochrona środowiska na UKSW można pracować m.in. w:
Uwaga: w trakcie studiów student powinien posiadać urządzenie dające możliwość obsługi programu MsTeams. Dostęp do programu zapewnia UKSW. |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Standardy nauczania
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji dla kierunku ochrona środowiska studia II stopnia zatwierdzone uchwałą nr 49/2015 Senatu UKSW z dnia 23 kwietnia 2015 r. Plan studiów i program kształcenia określono Uchwałą nr 1-3/5/2017 Rady Wydziału Filozofii
Chrześcijańskiej z dnia 11 maja 2017 roku w sprawie zatwierdzenia programu studiów na kierunku ochrona środowiska studia stacjonarne II stopnia.
Plan studiów:
| Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia kon - Konwersatorium kon2 - Konwersatorium 2 kon3 - Konwersatorium 3 war - Warsztaty | e - Egzaminacyjny zoc - Zaliczenie na ocenę |
| Ochrona środowiska II stopień I rok - przedmioty wspólne dla obydwu spcjalności | ECTS | wyk | ćw | kon | kon2 | kon3 | war | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biologia ewolucyjna | 2 | 30 | e | |||||
| Ekofilozofia | 3 | 30 | zoc | |||||
| Humanistyczny wymiar ochrony środowiska | 3 | 30 | e | |||||
| Metody wyceny i parametryzacji środowiska przyrodniczego | 4 | 15 | 15 | zoc | ||||
| Projektowanie i realizacja badań naukowych | 2 | 30 | zoc | |||||
| Podstawy toksykologii | 2 | 30 | e | |||||
| Symbioza w przyrodzie | 2 | 30 | e | |||||
| Środowiskowe uwarunkowania fizjologii roślin i zwierząt | 5 | 15 | 15 | e | ||||
| Zagrożona fauna w Polsce i na świecie | 2 | 30 | zoc | |||||
| Wykłady monograficzne dla studiów II stopnia magisterskich | 4 | 30 | e | |||||
| Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) | 5 | 60 | zoc | |||||
| Student wybiera 1 z 2 specjalizacji: Monitoring środowiskowy lub Polityka zgodności w zarządznaiu | ||||||||
| Język polski akademicki1 | ||||||||
| Razem: | 34 | 300 | 60 |
1 - Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów cudzoziemców (1-2 sem.) ects=6 wyk=60h
| Ochrona środowiska II stopień I rok Polityka Zgodności | ECTS | wyk | ćw | kon | kon2 | kon3 | war | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dylematy ochrony środowiska | 2 | 30 | zoc | |||||
| Teoria i praktyka prawa ochrony przyrody | 2 | 30 | zoc | |||||
| Wybrane problemy edukacji ekologicznej | 2 | 30 | 30 | zoc | ||||
| Odnawialne źródła energii | 2 | 30 | 30 | e | ||||
| Polityka zrównoważonego rozwoju | 30 | zoc | ||||||
| Strategie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie | 2 | 30 | zoc | |||||
| Seminaria magisterskie dla Ochrony Środowiska POLITYKA | 2 | 30 | zoc | |||||
| Razem: | 12 | 90 | 90 | 60 | 30 |
| Ochrona środowiska II stopień I rok Monitoring Środowiskowy | ECTS | wyk | ćw | kon | kon2 | kon3 | war | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Technologie bioenergetyczne | 2 | 30 | zoc | |||||
| Współczesne technologie i ich oddziaływanie na środowisko | 2 | 30 | zoc | |||||
| Fizykochemiczne i biochemiczne metody oceny jakości gleby | 1 | 15 | zoc | |||||
| Metody molekularne w ekologii i ochronie przyrody | 1 | 30 | 15 | e | ||||
| Antropopresja i bioróżnorodność | 2 | 30 | zoc | |||||
| Biomonitoring | 2 | 30 | zoc | |||||
| Pracownia dyplomowa magisterska dla Ochrony Środowiska MONITORING | 2 | 30 | zoc | |||||
| Razem: | 12 | 90 | 120 |
| Ochrona środowiska II stopień II rok Polityka Zgodności | ECTS | wyk | ćw | kon | kon2 | kon3 | war | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Prawo administracyjne i organy ochrony środowiska | 2 | 30 | 30 | e | ||||
| Obowiązki przedsiębiorcy w zakresie ochrony środowiska | 2 | 30 | zoc | |||||
| Prawne i gospodarcze aspekty gospodarki odpadami | 2 | 30 | zoc | |||||
| Biologia i ochrona gleby | 2 | 30 | zoc | |||||
| Biologiczne podstawy bioetyki | 2 | 30 | zoc | |||||
| Człowiek i jego środowisko | 3 | 30 | e | |||||
| Czynne działania w ochronie gatunków i siedlisk - teoria i praktyka | 3 | 30 | zoc | |||||
| Elementy bioetyki | 2 | 30 | zoc | |||||
| Efektywne mikroogranizmy | 2 | 30 | zoc | |||||
| Praktyczny wymiar zrównoważonego rozwoju | 2 | 30 | zoc | |||||
| Izotopy w środowisku | 3 | 30 | e | |||||
| Modelowanie matematyczne w naukach o środowisku | 3 | 30 | 30 | e | ||||
| Różnorodność fauny Polski | 2 | 30 | zoc | |||||
| Systemy zarządzania środowiskowego | 2 | 30 | zoc | |||||
| Wybrane problemy edukacji globalnej | 30 | zoc | ||||||
| Seminaria magisterskie dla Ochrony Środowiska POLITYKA | 16 | 60 | e | |||||
| Translatoria z języka nowożytnego | 3 | 30 | zoc | |||||
| Wykłady monograficzne dla studiów II stopnia magisterskich | 8 | 60 | e | |||||
| Razem: | 59 | 420 | 120 | 30 | 60 | 30 |
| Ochrona środowiska II stopień II rok Monitoring Środowiskowy | ECTS | wyk | ćw | kon | kon2 | kon3 | war | zal |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biologia i ochrona gleby | 2 | 30 | zoc | |||||
| Biologiczne podstawy bioetyki | 2 | 30 | zoc | |||||
| Biotechnologie w ochronie środowiska | 2 | 30 | e | |||||
| Człowiek i jego środowisko | 3 | 30 | e | |||||
| Czynne działania w ochronie gatunków i siedlisk - teoria i praktyka | 3 | 30 | zoc | |||||
| Elementy bioetyki | 2 | 30 | zoc | |||||
| Efektywne mikroogranizmy | 2 | 30 | zoc | |||||
| Praktyczny wymiar zrównoważonego rozwoju | 2 | 30 | zoc | |||||
| Izotopy w środowisku | 3 | 30 | e | |||||
| Jakość i bezpieczeństwo żywności | 2 | 30 | 30 | e | ||||
| Metodyka oznaczania chemicznych zanieczyszczeń żywności | 3 | 30 | zoc | |||||
| Modelowanie matematyczne w naukach o środowisku | 3 | 30 | 30 | e | ||||
| Metody oceny kondycji biologicznej człowieka | 2 | 30 | zoc | |||||
| Rejestracja i oznakowanie chemikaliów | 3 | 30 | zoc | |||||
| Technologie i techniki w ochronie środowiska | 30 | zoc | ||||||
| Pracownia dyplomowa magisterska dla Ochrony Środowiska MONITORING | 16 | 60 | e | |||||
| Translatoria z języka nowożytnego | 3 | 30 | zoc | |||||
| Wykłady monograficzne dla studiów II stopnia magisterskich | 8 | 60 | e | |||||
| Razem: | 61 | 360 | 240 | 30 | 30 |