Pedagogika specjalna - studia jednolite magisterskie stacjonarne (WNP-PS-N-MGR) | |
jednolite studia magisterskie stacjonarne, 5-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyCelem kształcenia na kierunku pedagogika specjalna na UKSW jest przygotowanie studentów do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego – nauczyciela, wychowawcy, rehabilitanta, terapeuty, pracującego z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Program studiów na kierunku pedagogika specjalna na UKSW obejmuje przedmioty z wielu dziedzin m.in. biomedycyny, pedagogiki, psychologii czy nauk społecznych. Studia pozwalają na zyskanie umiejętności, związanych ze wsparciem osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi. Studia kształcą pedagogów specjalnych, którzy są przygotowani do pracy z różnymi grupami odbiorców. Moduły:
Absolwent kierunku studiów pedagogika specjalna w zakresie Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną z aktywnością artystyczną nabędzie interdyscyplinarną wiedzę oraz fundamentalne umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pełnienia ról o charakterze edukacyjnym, rehabilitacyjnym i aktywizującym artystycznie w zakresie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu. Absolwent nabędzie:
Perspektywy zawodowe Absolwent kierunku studiów pedagogika specjalna w zakresie Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną z aktywnością artystyczną będzie posiadał przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje nauczycielskie do pełnienia roli zawodowej na stanowisku: nauczyciela i wychowawcy – pedagoga specjalnego w zakresie pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną w miejscach takich jak:
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Standardy nauczania
Efekty uczenia się dla kierunku Pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie zatwierdzone Uchwałą Nr 60/2020 Senatu UKSW z dnia 31 maja 2020 roku. Program studiów ustalono Uchwałą Nr Uchwałą Nr 60/2020 Senatu UKSW z dnia 31 maja 2020 roku.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład cw2 - Cwiczenia 2 ćw - Ćwiczenia kon - Konwersatorium lek_now - Lektorat języków nowożytnych pr - Praktyka sem - Seminarium | e - Egzaminacyjny zal - Zaliczenie zoc - Zaliczenie na ocenę |
1 - Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów cudzoziemców (1-2 sem.) ects=6 wyk=60h
Pedagogika specjalna II rok | ECTS | wyk | cw2 | ćw | kon | lek_now | pr | sem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | 15 | zoc | |||||
Psychologia społeczna | 3 | 30 | e | ||||||
Pedagogika osób dorosłych i starszych | 4 | 30 | e | ||||||
Multimedia w edukacji | 3 | 15 | zoc | ||||||
Dydaktyka ogólna | 3 | 30 | e | ||||||
Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej | 4 | 30 | e | ||||||
Psychopedagogiczna diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych | 4 | 30 | zoc | ||||||
Kompetencje społeczne nauczyciela z treningiem komunikacji | 3 | 30 | zoc | ||||||
Psychologia edukacji i wychowania | 4 | 30 | e | ||||||
Psychologia edukacji i wychowania | 2 | 15 | zoc | ||||||
Pedagogika społeczna | 3 | 30 | e | ||||||
Dydaktyka specjalna | 4 | 30 | e | ||||||
Dydaktyka specjalna | 4 | 30 | zoc | ||||||
Praktyki I | 3 | 30 | zoc | ||||||
Pedagogika resocjalizacyjna | 3 | 30 | e | ||||||
Pedagogika resocjalizacyjna | 3 | 30 | zoc | ||||||
Podstawy pracy w środowisku szkolnym | 3 | 15 | zoc | ||||||
Metodyka pracy pedagoga szkolnego | 3 | 30 | zoc | ||||||
Metody aktywizujące w pracy indywidualnej i grupowej | 2 | 15 | zoc | ||||||
Konstrułowanie scenariuszy zajeć grupowych TUS | 3 | 15 | zoc | ||||||
Tutoring i superwizja w pracy pedagoga | 3 | 30 | zoc | ||||||
Wszystkie przedmioty językowe | 4 | 60 | zoc | ||||||
Egzaminy językowe | 2 | e | |||||||
Zajęcia Wychowania Fizycznego | 0 | 60 | zal | ||||||
Język polski akademicki1 | |||||||||
Razem: | 71 | 255 | 300 | 30 | 60 | 30 |
1 - Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów cudzoziemców (1-2 sem.) ects=6 wyk=60h
Pedagogika specjalna IV rok w zakresie pedagogika resocjalizacyjna z edukacją włączającą i międzykulturową | ECTS | wyk | cw2 | ćw | kon | lek_now | pr | sem | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III - partnerstwo edukacyjne: uczeń-nauczyciel-rodzic-instytucje-lokalna społeczność | 3 | 30 | zoc | ||||||
Organizacja edukacji włączającej | 3 | 30 | zoc | ||||||
Pedagogika porównawcza | 3 | 30 | e | ||||||
Diagnoza resocjalizacyjna | 3 | 30 | e | ||||||
Diagnoza resocjalizacyjna | 2 | 15 | zoc | ||||||
Socjoterapia | 3 | 30 | zoc | ||||||
Resocjalizacja w środowisku otwartym | 3 | 20 | e | ||||||
Uwarunkowania i terapia uzależnień | 3 | 30 | e | ||||||
Animacja społeczna i międzykulturowa | 3 | 30 | e | ||||||
Metodyka pracy w środowisku otwartym | 3 | 30 | zoc | ||||||
Metodyka pracy w instytucjach zamkniętych | 3 | 30 | zoc | ||||||
Metody Twórczej Resocjalizacji | 3 | 15 | zoc | ||||||
Podstawy kryminologii | 3 | 15 | e | ||||||
Metodyka pracy kuratora sądowego | 3 | 30 | zoc | ||||||
Praktyki III | 6 | 120 | zoc | ||||||
Seminarium magisterskie - semestr I | 2 | 30 | zoc | ||||||
Seminarium magisterskie - semestr II | 2 | 30 | zoc | ||||||
Razem: | 51 | 125 | 210 | 30 | 120 | 60 |