Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych III - partnerstwo edukacyjne: uczeń-nauczyciel-rodzic-instytucje-lokalna społeczność WNP-PS-GZR-III
Jak aktywizować swoich uczniów w przestrzeni szkoły i przestrzeni publicznej - pozaszkolnej? To podstawowe pytanie, na które staramy się odpowiedzieć w ramach realizacji przedmiotu. Kluczowym wyzwaniem jest aktywizowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nie tylko w celu włączania ich w lokalne wydarzenia, ale również w celu otwarcie sceny na ich własne inicjatywy społeczno-edukacyjne. Wymaga to pogłębionej świadomości i kompetencji nie tylko związanych z ludzką podmiotowością (godnością, wolnością, sprawczością), ale również z relacjami między podmiotami typu: szkoła, administracja publiczna, służby publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorstwa. Wyjście poza szkołę to wyjście w świat lokalny, stanowiące wyzwanie dla każdego. Podczas zajęć poznajemy praktyczne przypadki dobrych praktyk w tym zakresie.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:
PS_W5 PS_W8
PS_W9 PS_W10
PS_U8 PS_U9
PS_U10 PS_U14
PS_K1 PS_K5
Kryteria oceniania
Aktywność studenta, wyrażająca się poprzez wzbogacanie dyskursu akademickiego własnym głosem, wątpliwościami, refleksjami. Przeprowadzenie praktycznych zajęć w przestrzeni publicznej, w oparciu o system pracy małych grup.
Literatura
Śliwerski, B., Paluch, M., Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2020
Paluch, M., (red.), Słownik wyrazów ratujących życie, Warszawa, 2022
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: