Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiegoi w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Dziennikarstwo i komunikacja społeczna > Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - studia II stopnia

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - studia II stopnia (WT-DKS-N-2)

studia drugiego stopnia
stacjonarne, 2-letnie
Język: polski

Celem kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest w głównej mierze: dostarczanie pogłębionej wiedzy o współczesnych naukach o komunikacji społecznej i mediach, rozumienie kontekstu społeczno-gospodarczego funkcjonowania współczesnych instytucji medialnych, poznawanie etycznych i prawnych zasad regulujących nowe i dotychczasowe zawody medialne jak również prowadzenie badań medioznawczych w zakresie nowych obszarów rynku medialnego.

Wykształcenie, które zdobywają studenci, predysponuje ich do zatrudnienia nie tylko w klasycznych zawodach dziennikarskich i medialnych tj. reporter czy też prezenter radiowy i telewizyjny, ale przede wszystkim w tych nowych, związanych z rozwojem mediów społecznościowych czy też ze zjawiskiem coraz większej specjalizacji i profesjonalizacji rynku pracy. Stąd postanowiono rozwijać umiejętności także warsztatowe, oparte o wiedzę o nowych obszarach rynku medialnego, o tworzenie i krytyczną interpretację tekstów medialnych, w tym specyficznych tekstów o charakterze marketingowym. Istotnym elementem kształcenia jest rozwój kompetencji społecznych w zakresie kreatywnej pracy zespołowej w mediach oraz etycznej odpowiedzialności zawodowej.

Przyznawane kwalifikacje:

magisterium

Dalsze studia:

Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i do szkoły doktorskiej

Uprawnienia zawodowe:

nie dotyczy

Standardy nauczania

Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:

Efekty uczenia się dla kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna studia II stopnia zatwierdzone Uchwałą Nr 145/2019 Senatu UKSW z dnia 27 kwietnia 2019 roku. Program studiów ustalono Uchwałą Nr 145/2019 Senatu UKSW z dnia 27 kwietnia 2019 roku.

Plan studiów:

Oznaczenia wykorzystane w siatkach:
wyk - Wykład
ćw - Ćwiczenia
bpe - Blok przedmiotów egzaminacyjnych
kon - Konwersatorium
pm - Pracownia magisterska
pr - Praktyka
sem - Seminarium
e - Egzaminacyjny
kol - Kolokwium końcowe
zal - Zaliczenie
zoc - Zaliczenie na ocenę
Komunikacja medialno-marketingowa I rokECTSwykćwbpekonpmprsemzal
Badania wizerunku prasowgo organizacji30zoc
Etyka w biznesie i PR30zoc
Komunikacja w mediach społecznościowych30zoc
Kreowanie marki30zoc
Monitoring mediów i analiza dyskursu medialnego230zoc
Metodologia badań społecznych i marketingowych30zoc
Pragmatyka językowa w dyskursie medialnym30zoc
Prawo mediów i własności intelektualnej30e
Public relations strategiczne230zoc
Prezentacje i wypowiedzi publiczne30zoc
Reklama i marketing30zoc
Test kompetencji językowej*zoc
Współczesne media a ekonomia30zoc
Warsztat dziennikarski i medialny - zarządzanie projektami30zoc
Podstawy zarządzania dla dziennikarzy30zoc
Seminarium DM1460zoc
Specjalizacje DM112120zoc
wykład ogólnouczelniany560zoc
wykład monograficzny230zoc
Razem:372403603060

1 - grupa zajęć specjalizacyjnych /Specjalizacje. Student wybiera 2 specjalizacje z 3 .

Komunikacja medialno-marketingowa II rokECTSwykćwbpekonpmprsemzal
Przygotowanie pracy magisterskiej*zal
Podstawy przedsiębiorczości dla dziennikarzy230kol
Praktyki zawodowe6160zal
Warsztat dziennikarsko-medialny - planowanie i tworzenie strategii rozwoju230kol
PR i marketing w instytucjach kultury, pozarządowych i samorządach lokalnych230kol
Specjalizacje DM112120
Seminarium1460
Razem:383018016060

1 - grupa zajęć specjalizacyjnych/ Specjalizacje. Student wybiera 2 specjalizacje z 3 .

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.uksw.edu.pl/