Badania wizerunku prasowgo organizacji WT-DKS-DMBW
W ramach wykładów zostają podjęte następujące zagadnienia:
- działalność i znaczenie organizacji
- istota wizerunku prasowego
- czynniki kształtujące wizerunek organizacji
- tożsamość organizacji
- stereotypy na temat organizacji
- procesy mediatyzacji
- metodologia badań (założenia badawcze, analizowane tytuły prasowe, metoda analizy zawartości prasowej)
- determinanty wizerunku prasowego organizacji
- medioznawcza interpretacja
- teoria metafor mediatyzacji
- logika prasy a tożsamość organizacji
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę z prasoznawstwa, terminologii metodologicznej. Zna i rozumie metodologiczne szkoły prasoznawstwa. (W)
Student potrafi posługiwać się terminologią z zakresu badań nad wizerunkiem prasowym organizacji. Student stosując adekwatne narzędzia i wiedzę teoretyczną samodzielnie wyszukuje i weryfikuje informacje oraz właściwie je wykorzystuje w obszarze badań wizerunku prasowego organizacji. (U)
Student jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo, jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w podstawowym zakresie badań nad wizerunkiem prasowym organizacji. (K)
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 84rxf2e
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową z przedmiotu składają się:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dopuszczalne trzy nieobecności)
- przygotowanie zleconych prac
- znajomość literatury obowiązkowej
- kolokwium końcowe
Literatura
Literatura
T. Gackowski, M. Łączyński, Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać, Warszawa 2009.
R. Leśniczak, Wizerunek katolickich organizacji pozarządowych w mediach–kilka uwag do metodologii badań, "Łódzkie Studia Teologiczne", nr 27.1 (2018), s. 87-98.
R. Leśniczak, Wizerunek prasowy i internetowy instytucji kościelnej a linia redakcyjna–casus Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”, "Polityka i Społeczeństwo", nr 16(03)2018, 67-81.
M. Lisowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym: przewodnik dla studentów, Kraków 2006.
W. Pisarek, Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.
K. Szczepaniak, Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych – refleksje metodologiczne, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, nr 42 (2012), s. 83-112.
R. Wimmer, J. Dominick, Mass media: metody badań, Kraków 2008.
K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: