Public relations strategiczne WT-DKS-DMPRS
- http://lww3ag5 (w cyklu 2021/22_Z)
Pełny opis:
1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.
2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.
3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.
4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.
4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.
5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.
6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.
7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.
8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.
10. Organizacja eventów.
11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.
12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.
13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.
14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.
15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.
W cyklu 2021/22_Z:
Pełny opis: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: ECTS:
aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin
przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii - 10 godzin
wspólne przygotowanie i nagranie video - 10 godzin
przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5 godzin
RAZEM: 55 godzin
| W cyklu 2024/25_Z: ECTS:
aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin
przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii - 10 godzin
wspólne przygotowanie i nagranie video - 10 godzin
przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5 godzin
RAZEM: 55 godzin
| W cyklu 2022/23_Z: ECTS:
aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin
przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video - 20 godzin
przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10 godzin
RAZEM: 60 punktów ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
ECTS:
aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin
przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video zespołowego- 30 godzin
RAZEM: 60 punktów ECTS
Kryteria oceniania
K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania specjalisty public relations – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
na ocenę 3: rozróżnia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna kilka obowiązków i zadań specjalisty public relations
na ocenę 4: rozróżnia poprawnie większość narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna najważniejsze obowiązki i zadania specjalisty public relations
na ocenę 5: głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rozróżnia poprawnie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej i wie, które z nich zastosować w różnych typach instytucji, zna wszystkie obowiązki i zadań specjalisty public relations
K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
na ocenę 2: nie zna i nie rozróżnia wszystkich pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, nie posiada wiedzy o reklamie i branży reklamowej w mediach społecznościowych
na ocenę 3: zna i rozróżnia niektóre pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych
na ocenę 4: zna i rozróżnia większość pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada wiedzę o reklamie i branży reklamowej w wybranych mediach
na ocenę 5: zna i rozróżnia poprawnie wszystkie pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada pogłębioną wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach wszystkich typów
K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
na ocenę 2: nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi
na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz elementarną z zakresu zarządzania nimi
na ocenę 4: posiada poprawną wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nimi
na ocenę 5: ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi
K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy
na ocenę 3: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy
na ocenę 4: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy
na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy
K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.
na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje niepoprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie potrafi wyznaczać kierunków własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób
na ocenę 3: ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności,
na ocenę 4: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, potrafi organizować proces uczenia innych osób
na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób
Literatura
Literatura podstawowa:
A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.
D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.
Literatura uzupełniająca:
Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.
Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.
Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.
Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.
Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.
Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.
Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.
Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.
Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.
Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.
Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013
Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011
Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011
Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.
Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.
Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.
Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014
Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.
Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.
Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015
Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.
Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.
Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.
Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.
Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Do zaliczenia należy: |
W cyklu 2022/23_Z:
Do zaliczenia należy: |
W cyklu 2023/24_Z:
Do zaliczenia należy: |
W cyklu 2024/25_Z:
Do zaliczenia należy: |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: