PR i marketing w instytucjach kultury, pozarządowych i samorządach lokalnych WT-DKS-DPM
1. PR i marketing – koncepcja, zastosowanie, kierunki rozwoju
2. Organizacja niedochodowa a organizacja komercyjna – specyfika i otoczenie
3. PR i marketing w instytucjach kultury
4. Publiczne a prywatne instytucje kultury
5. E-marketing wyzwaniem dla kultury
6. PR i marketing w organizacjach pozarządowych
7. Cechy i funkcje organizacji pozarządowych
8. Klasyfikacja NGO
9. PR w organizacjach pozarządowych
10. Fundraising w aspekcie marketingu NGO
11. Kampania 1%
12. PR i marketing w samorządach lokalnych
13. Radni, kampanie wyborcze a PR
14. Komunikacja kryzysowa w samorządzie
15. Perspektywy PR w instytucjach kultury, pozarządowych i samorządach lokalnych
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aa2c8092de07a4ef99805b0b36557ae79%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=f22d5f54-d2b8-4dc1-ad3f-c037fd22c964&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
lub WT_KOWALSKI_PRMARKETING_sem_zimowy_2020-2021
Po zakończeniu zajęć student
w zakresie wiedzy:
EK 1 – posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych /K_W10/.
w zakresie umiejętności:
EK 2 – biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców /K_U03/.
EK 3 – posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji /K_U14/.
EK 4 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy /K_U15/.
w zakresie kompetencji społecznych:
EK 5 – jest dobrze przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych i zdolny do biegłego porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, jak również przedstawicielami obcych cywilizacji /K_K08/.
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 godz.
Praca własna studenta: 20 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 10 godz.
Razem: 60 godz. = 2 ECTS
Kryteria oceniania
EK nr 1 określany jako „posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations”
Na ocenę:
Ndst (2): nie posiada pogłębionej wiedzy na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations
Dst (3): w stopniu kluczowym posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations
Db (4): w stopniu poprawnym posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations
Bdb (5): w stopniu precyzyjnym posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations
EK nr 2 określany jako „biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne)”
Na ocenę:
Ndst (2): nie potrafi biegle konstruować wszystkich form informacyjnych (pisemnych i ustnych)
Dst (3): jest w stanie biegle konstruować wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne)
Db (4): w stopniu poprawnym biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne)
Bdb (5): w stopniu precyzyjnym biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne)
EK nr 3 określany jako „posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami”
Na ocenę:
Ndst (2): nie posiada rozszerzonych umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami
Dst (3): w stopniu kluczowym posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami
Db (4): w stopniu poprawnym posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami
Bdb (5): w stopniu precyzyjnym posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami
EK nr 4 określany jako „posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations”
Na ocenę:
Ndst (2): nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations
Dst (3): w stopniu kluczowym posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations
Db (4): w stopniu poprawnym posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations
Bdb (5): w stopniu precyzyjnym posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations
EK nr 5 określany jako „jest dobrze przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych”
Na ocenę:
Ndst (2): nie potrafi aktywnie uczestniczyć w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych
Dst (3): w stopniu kluczowym potrafi aktywnie uczestniczyć w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych
Db (4): w stopniu poprawnym potrafi aktywnie uczestniczyć w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych
Bdb (5): w stopniu precyzyjnym potrafi aktywnie uczestniczyć w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych
Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia.
O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:
- kolokwium: dst – dst plus – 50-60%, db – db plus 60-85%, bdb – 85-100%;
- obecności na zajęciach: dst – od 60%; db – 60-95%, bdb – 95-100%.
Metody dydaktyczne: ćwiczeniowa, studium przypadku, SWOT, referatu, wystawa, drama
Literatura
Literatura podstawowa:
- Adamus-Matuszyńska A., Austin A. (red.) , „Public relations w jednostce samorządu terytorialnego”, Warszawa 2011.
- Bartnik M., „Public relations w administracji: skuteczne budowanie wizerunku instytucji publicznej”, Warszawa 2010.
- Całek G., „Jak promować NGO: praktyczny poradnik promocji dla małych organizacji pozarządowych”, Warszawa 2010.
- Głowacki J., Hausner J., Jakóbik K., Markiel K., Mituś A., Żabiński M. (red.), „Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury”, Kraków 2009, dostępny na
www.kongreskultury.pl.
- Grzegorczyk A., „Fundraising w działalności organizacji pozarządowych : raport z badania”, Warszawa 2011.
- Hermaniuk T., „Public relations w instytucji publicznej”, Katowice 2010.
- Niemczyk A., „Marketing w sferze kultury: wybrane problemy”, Kraków 2007.
- Pieńkowska D., „Public Relations w organizacjach pozarządowych”, Warszawa 1997.
- Tworzydło D., Soliński T., „Public relations w samorządzie”, Rzeszów 2006.
Literatura uzupełniająca:
- Guzowski R., „Budowanie wizerunku urzędnika w mediach”, Wrocław 2014.
- Knecht Z., „Public relations w administracji publicznej : teoria, praktyka, badania”, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: