Warsztat dziennikarski i medialny - zarządzanie projektami WT-DKS-DMWD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: ac3on05
Student:
- wymienia przykłady projektów medialnych, potrafi określić co jest, a co nie jest takim projektem _W
- potrafi zdefiniować cel projektu medialnego _W
- opracowuje zakres projektu medialnego _U
- potrafi zaplanować projekt, określić czas i koszty projektu _U
- organizując pracę zespołu projektowego korzysta z opracowanego harmonogramu projektu _K
- potrafi zarządzać obiegiem informacji dot. projektu _K
Opis ECTS:
Aktywny udział w ćwiczeniach: 30
przygotowanie do ćwiczeń: 10
praca własna, warsztatowa: 20
suma godzin: 60
Liczba ECTS: 60/30= 2
Kryteria oceniania
1)
efekt kształcenia: w oparciu o warsztat dziennikarski i wiedzę wyniesioną z ćwiczeń, potrafi określić, co jest, a co nie jest projektem medialnym i wymienić jego elementy składowe – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład), studia przypadków
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wymienić żadnych przykładów
- na ocenę 3 (dst) – wymienia tylko przykłady projektów, nie wskazując
tego, co projektem nie jest
- na ocenę 4 (db) - poprawnie określa i podaje przykłady co jest, a co
nie jest projektem medialnym
- na ocenę 5 (bdb) - potrafi swobodnie podawać przykłady projektów medialnych i wskazać ich elementy składowe
2) efekt kształcenia: potrafi definiować cele i zna sposoby sporządzenia zakresu projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne
(wykład), studia przypadków oraz pracę własną studentów
- na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi definiować celów i nie zna sposobów
sporządzania zakresu projektu
- na ocenę 3 (dst) – wie tylko, w jakim celu sporządza się zakres
projektu, ale nie potrafi go zrobić
- na ocenę 4 (db) – zna cele sporządzania zakresu projektu i potrafi go
sporządzić
- na ocenę 5 (bdb) – w ramach podanego celu swobodnie sporządza zakres
projektu, zgodnie z przyjętymi zasadami
3) efekt kształcenia: analizuje interesariuszy zaangażowanych w
realizację projektu medialnego – osiągany poprzez metody problemowe, oraz
refleksyjną pracę własną
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wskazać żadnego interesariusza
- na ocenę 3 (dst) – wskazuje interesariuszy, ale nie poddaje ich
głębszej analizie
- na ocenę 4 (db) - potrafi dokonać podziału listy interesariuszy
- na ocenę 5 (bdb) - dokonuje kompletnej, krytycznej analizy
interesariuszy pod kątem ich zaangażowania w realizację projektu
4) efekt kształcenia: dokonuje graficznej prezentacji Struktury Podziału Prac (WBS) – osiągany poprzez dyskusję moderowaną oraz pracę własną studenta - wyszukiwanie i przedstawianie przykładów
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi określić co to jest WBS ani w jakim
celu jest tworzona
- na ocenę 3 (dst) – wskazuje podstawowe zasady sporządzania WBS
- na ocenę 4 (db) – potrafi przedstawić WBS w formie graficznej
- na ocenę 5 (bdb) – bezbłędnie dobiera graficzną formę prezentacji WBS z
uwzględnieniem wszystkich zadań projektu, poziomów szczegółowości i
uzasadnia wybór metody tworzenia WBS (top-down, burza mózgów, itp.)
5) efekt kształcenia: w oparciu o zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie
opracować harmonogram projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz pracę własną studentów
- na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi wskazać celu opracowywania
harmonogramu projektu, nie zna żadnego typu harmonogramu
- na ocenę 3 (dst) – potrafi podać cele opracowywania harmonogramu
projektu i wskazać przynajmniej jeden typ (wykres Gantta)
- na ocenę 4 (db) – potrafi sporządzić harmonogram projektu (wykres
Gantta) w oparciu o WBS
- na ocenę 5 (bdb) – potrafi sporządzić wykres Gantta w oparciu o WBS, z
uwzględnieniem kalendarza działań, parametrów zadań i określeniem
zasobów
6) efekt kształcenia: wykazuje staranność w doborze działań podczas
planowania projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz refleksyjną pracę własną
- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi zaproponować żadnych form planowania
projektu
- na ocenę 3 (dst) – potrafi zaproponować kolejność działań podczas
planowania i realizacji projektu
- na ocenę 4 (db) – potrafi w sposób właściwy dobrać i opisać
odpowiednie formy planowania i realizacji projektu
- na ocenę 5 (bdb) – starannie dobiera działania zmierzające do
określenia wszystkich form planowania i zasobów potrzebnych do
realizacji projektu
Literatura
Marketing medialny, A. Jupowicz-Ginalska, Difin, 2012
Nowoczesne zarządzanie projektami, red. M. Trocki, PWE, 2012
Zarządzanie projektami, N. Mingus, OnePress, 2009
Zarządzanie projektami dla bystrzaków, S.E. Portny, Helion, 2013
Skuteczne zarządzanie projektami, T.L. Young, OnePress, 2006
Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami. PMBOK Guide, 2000 Edition, Warszawa 2003
Literatura uzupełniająca:
www.pmi.org.pl
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: