Education - part-time second-cycle studies (WNP-PEZ-N-2)(in Polish: Pedagogika - studia II stopnia niestacjonarne) | |
second-cycle programmes part-time programmes, 2 years Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyCel kształcenia Celem kształcenia na kierunku pedagogika na UKSW jest zdobycie wiedzy z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz pracy resocjalizacyjnej, przygotowanie do pracy na stanowisku wychowawcy czy pedagoga. Program studiów Program studiów obejmuje poznanie i zrozumienie terminologii używanej w pedagogice oraz psychologii, specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, specyfiki rozwoju człowieka w różnych aspektach, specyfiki środowisk wychowawczych, założeń pomocy i wsparcia osób, funkcjonowania różnych instytucji oświatowych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych. Program studiów pozwala na wykorzystywanie i integrowanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, jak też pracy naukowo-badawczej. Uzyskana w toku studiów wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne dają więc profesjonalne przygotowanie do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej. Absolwent studiów II stopnia kierunku Pedagogika, modułu kształcenia: Pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo-wychowawcza, posiada wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do rozumienia procesów wychowania, kształcenia, opieki, terapii i profilaktyki oraz zastosowania ich założeń i zaleceń w praktyce resocjalizacyjnej i opiekuńczej z zakresu: owspółczesnych koncepcji resocjalizacji oform pracy resocjalizacyjnej oraz opiekuńczo - wychowawczej opedagogiki penitencjarnej ometodyki pracy kuratora sądowego odiagnozy w pracy opiekuńczo - wychowawczej, profilaktyce społecznej i resocjalizacji opomocy postpenitencjarnej i readaptacji społecznej okryminologii i wiktymologii oprofilaktyki społecznej Absolwent posiada wiedzę obejmującą zaawansowane teorie i koncepcje oraz metodykę pracy resocjalizacyjnej i opiekuńczej. Dysponuje specjalistyczną wiedzą oraz praktycznymi umiejętnościami w zakresie diagnozowania problemów występujących w różnych środowiskach. Absolwent potrafi samodzielnie projektować i prowadzić badania naukowe oraz konstruować programy działań profilaktycznych, resocjalizacyjnych i opiekuńczych. Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze wychowania resocjalizującego i pracy opiekuńczo-wychowawczej. Posiada niezbędne w pracy zawodowej kompetencje: etyczne, komunikacyjne, kreatywne. Perspektywy zawodowe Absolwent kierunku pedagogika w ramach modułu kształcenia pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo - wychowawcza posiada przygotowanie pedagogiczne do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, opiekuńczo - wychowawczych oraz w szkole na stanowisku pedagoga szkolnego. Czesne Opłata za usługi edukacyjne wynosi 4500 zł za jeden rok studiów. |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Teaching standards
We have more than one version of this field. Click below and select the version you want to see:
Knowledge, ability and competence learning effects for Pedagogy second degree studies were confirmed by University Senate 45/2013 resolution the 25th of April 2013 (Preschool and Early Education with Inclusive Education, Educational Therapy with Inclusive Education), changing the Senate 39/2012 resolution the 26th April 2012 (Pedagogy of Social Rehabilitation and Pedagogy of Care and Upbringing).
The study programme was established by Resolution No. 77/2016/2017 of the Council of the Faculty of Pedagogical Sciences of May 31, regarding the approval of the study program of the Pedagogy in the 2017/2018 academic year.
Course structure diagram:
Abbreviations used in tables: | |
lect - Lectures cl - Classes kon - Conversatorium pr - Practice sem - Seminar war - Workshops | e - examination zoc - graded credit |
(in Polish) Pedagogika I rok Specjalność : Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15 | e | ||||||
Logic | 2 | 15 | e | |||||
Selected problems of pedagogical thought | 2 | 15 | e | |||||
Contemporary trends in special education | 2 | 15 | e | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
Assistant Internship | 50 | zoc | ||||||
2 | 8 | zoc | ||||||
2 | 8 | zoc | ||||||
6 | 30 | zoc | ||||||
Present philosophical and ethical tendencies in education | 2 | 15 | zoc | |||||
Psychology of human development | 2 | 15 | e | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
Theory of education | 8 | e | ||||||
Legal and organizational bases of education | 2 | 8 | e | |||||
3 | 15 | e | ||||||
6 | 50 | zoc | ||||||
2 | 15 | zoc | ||||||
Contemporary concepts of early school pedagogy | 2 | 15 | zoc | |||||
Concepts of child and childhood | 2 | 8 | zoc | |||||
3 | 15 | e | ||||||
Mathematical education in kindergarten | 1 | 8 | zoc | |||||
2 | 8 | zoc | ||||||
Strategies of polish language education in grades 1-3 | 2 | 15 | zoc | |||||
Language education in kindergarten | 2 | 8 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
2 | 15 | zoc | ||||||
10 | 30 | |||||||
Total: | 64 | 106 | 48 | 114 | 100 | 30 | 30 |
(in Polish) Pedagogika II rok Specjalność: Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Clinical psychology | 2 | 15 | e | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
1 | 15 | zoc | ||||||
Sociology of Social Change | 2 | 15 | e | |||||
Pedeutology | 2 | 15 | zoc | |||||
Andragogy | 3 | 15 | e | |||||
Ecological education/Education for ecology (lecture) | 1 | 8 | zoc | |||||
Health education and health promotion, first aid | 1 | 8 | zoc | |||||
5 | 50 | zoc | ||||||
Cultural anthropology | 2 | 15 | e | |||||
5 | 30 | e | ||||||
Comparative pedagogy | 3 | 15 | zoc | |||||
Family law | 1 | 8 | zoc | |||||
3 | 15 | zoc | ||||||
Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers | 1 | 8 | zoc | |||||
Methodology of working with a gifted child | 1 | 8 | zoc | |||||
3 | 15 | zoc | ||||||
Creativity training | 1 | 8 | zoc | |||||
Contemporary threats at school and prevention | 1 | 8 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
Media Education | 1 | 8 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
10 | 30 | zoc | ||||||
Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
Total: | 52 | 129 | 39 | 85 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)
(in Polish) Pedagogika II rok Specjalność : Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Clinical psychology | 2 | 15 | e | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
1 | 15 | zoc | ||||||
Sociology of Social Change | 2 | 15 | e | |||||
Pedeutology | 2 | 15 | zoc | |||||
Andragogy | 3 | 15 | e | |||||
Ecological education/Education for ecology (lecture) | 1 | 8 | zoc | |||||
Health education and health promotion, first aid | 1 | 8 | zoc | |||||
Diploma internship | 5 | 50 | zoc | |||||
Cultural anthropology | 2 | 15 | e | |||||
5 | 30 | e | ||||||
Comparative pedagogy | 3 | 15 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
Pedagogical therapy of a child in preschool and early school age | 2 | 15 | e | |||||
Working with children with different development and educational needs | 2 | 15 | zoc | |||||
2 | 8 | zoc | ||||||
Working with a gifted child | 2 | 15 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab) | 2 | 15 | zoc | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
1 | 15 | zoc | ||||||
10 | 30 | zoc | ||||||
Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
Total: | 52 | 136 | 70 | 60 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)
(in Polish) Pedagogika II rok Specjalność: Pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo-wychowawcza | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Clinical psychology | 2 | 15 | e | |||||
1 | 8 | zoc | ||||||
1 | 15 | zoc | ||||||
Sociology of Social Change | 2 | 15 | e | |||||
Pedeutology | 2 | 15 | zoc | |||||
Andragogy | 3 | 15 | e | |||||
Ecological education/Education for ecology (lecture) | 1 | 8 | zoc | |||||
Health education and health promotion, first aid | 1 | 8 | zoc | |||||
Diploma internship | 5 | 50 | zoc | |||||
Cultural anthropology | 2 | 15 | e | |||||
5 | 30 | e | ||||||
Comparative pedagogy | 3 | 15 | zoc | |||||
Diagnosis in care and education work | 2 | 15 | zoc | |||||
2 | 15 | zoc | ||||||
Social work in rehabilitation | 1 | 8 | zoc | |||||
Victimology | 1 | 8 | zoc | |||||
Victimology | 3 | 15 | zoc | |||||
Diagnosis in social prevention and resocialization | 2 | 15 | zoc | |||||
Diagnosis in social prevention and resocialization | 1 | 8 | zoc | |||||
Cryminology | 3 | 15 | e | |||||
Selected issues of mediation | 2 | 15 | zoc | |||||
10 | 30 | zoc | ||||||
Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
Total: | 55 | 151 | 39 | 83 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)