Education - part-time second-cycle studies (WNP-PEZ-N-2)(in Polish: Pedagogika - studia II stopnia niestacjonarne) | |
second-cycle programmes part-time programmes, 2 years Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyCel kształcenia Celem kształcenia na kierunku pedagogika na UKSW jest zdobycie wiedzy z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz pracy resocjalizacyjnej, przygotowanie do pracy na stanowisku wychowawcy czy pedagoga. Program studiów Program studiów obejmuje poznanie i zrozumienie terminologii używanej w pedagogice oraz psychologii, specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, specyfiki rozwoju człowieka w różnych aspektach, specyfiki środowisk wychowawczych, założeń pomocy i wsparcia osób, funkcjonowania różnych instytucji oświatowych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych. Program studiów pozwala na wykorzystywanie i integrowanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, jak też pracy naukowo-badawczej. Uzyskana w toku studiów wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne dają więc profesjonalne przygotowanie do szeroko rozumianej działalności pedagogicznej. Absolwent studiów II stopnia kierunku Pedagogika, modułu kształcenia: Pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo-wychowawcza, posiada wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne niezbędne do rozumienia procesów wychowania, kształcenia, opieki, terapii i profilaktyki oraz zastosowania ich założeń i zaleceń w praktyce resocjalizacyjnej i opiekuńczej z zakresu: owspółczesnych koncepcji resocjalizacji oform pracy resocjalizacyjnej oraz opiekuńczo - wychowawczej opedagogiki penitencjarnej ometodyki pracy kuratora sądowego odiagnozy w pracy opiekuńczo - wychowawczej, profilaktyce społecznej i resocjalizacji opomocy postpenitencjarnej i readaptacji społecznej okryminologii i wiktymologii oprofilaktyki społecznej Absolwent posiada wiedzę obejmującą zaawansowane teorie i koncepcje oraz metodykę pracy resocjalizacyjnej i opiekuńczej. Dysponuje specjalistyczną wiedzą oraz praktycznymi umiejętnościami w zakresie diagnozowania problemów występujących w różnych środowiskach. Absolwent potrafi samodzielnie projektować i prowadzić badania naukowe oraz konstruować programy działań profilaktycznych, resocjalizacyjnych i opiekuńczych. Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze wychowania resocjalizującego i pracy opiekuńczo-wychowawczej. Posiada niezbędne w pracy zawodowej kompetencje: etyczne, komunikacyjne, kreatywne. Perspektywy zawodowe Absolwent kierunku pedagogika w ramach modułu kształcenia pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo - wychowawcza posiada przygotowanie pedagogiczne do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, opiekuńczo - wychowawczych oraz w szkole na stanowisku pedagoga szkolnego. Opłata za studia - 4500 zł. za rok. |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Teaching standards
We have more than one version of this field. Click below and select the version you want to see:
Knowledge, ability and competence learning effects for Pedagogy second degree studies were confirmed by University Senate 45/2013 resolution the 25th of April 2013 (Preschool and Early Education with Inclusive Education, Educational Therapy with Inclusive Education), changing the Senate 39/2012 resolution the 26th April 2012 (Pedagogy of Social Rehabilitation and Pedagogy of Care and Upbringing).
The study programme was established by Resolution No. 77/2016/2017 of the Council of the Faculty of Pedagogical Sciences of May 31, regarding the approval of the study program of the Pedagogy in the 2017/2018 academic year.
Course structure diagram:
| Abbreviations used in tables: | |
lect - Lectures cl - Classes kon - Conversatorium pr - Practice sem - Seminar war - Workshops | e - examination zoc - graded credit |
| (in Polish) Pedagogika I rok Specjalność : Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 15 | e | |||||||
| Logic | 15 | e | ||||||
| Selected problems of pedagogical thought | 15 | e | ||||||
| Contemporary trends in special education | 15 | e | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| Assistant Internship | 50 | zoc | ||||||
| 2 | 8 | zoc | ||||||
| 2 | 8 | zoc | ||||||
| 6 | 30 | zoc | ||||||
| Present philosophical and ethical tendencies in education | 15 | zoc | ||||||
| Psychology of human development | 15 | e | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| Theory of education | e | |||||||
| Legal and organizational bases of education | 8 | e | ||||||
| 15 | e | |||||||
| 50 | zoc | |||||||
| 15 | zoc | |||||||
| Contemporary concepts of early school pedagogy | 15 | zoc | ||||||
| Concepts of child and childhood | 8 | zoc | ||||||
| 15 | e | |||||||
| Mathematical education in kindergarten | 8 | zoc | ||||||
| 2 | 8 | zoc | ||||||
| Strategies of polish language education in grades 1-3 | 15 | zoc | ||||||
| Language education in kindergarten | 8 | zoc | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| 15 | zoc | |||||||
| 10 | 30 | |||||||
| Total: | 25 | 98 | 48 | 114 | 100 | 30 | 30 |
| (in Polish) Pedagogika II rok Specjalność: Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Clinical psychology | 15 | e | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| 1 | 15 | zoc | ||||||
| Sociology of Social Change | 15 | e | ||||||
| Pedeutology | 15 | zoc | ||||||
| Andragogy | 15 | e | ||||||
| Ecological education/Education for ecology (lecture) | 8 | zoc | ||||||
| Health education and health promotion, first aid | 8 | zoc | ||||||
| 50 | zoc | |||||||
| Cultural anthropology | 15 | e | ||||||
| 5 | 30 | e | ||||||
| Comparative pedagogy | 15 | zoc | ||||||
| Family law | 8 | zoc | ||||||
| 15 | zoc | |||||||
| Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers | 8 | zoc | ||||||
| Methodology of working with a gifted child | 8 | zoc | ||||||
| 15 | zoc | |||||||
| Creativity training | 8 | zoc | ||||||
| Contemporary threats at school and prevention | 8 | zoc | ||||||
| 8 | zoc | |||||||
| Media Education | 8 | zoc | ||||||
| 8 | zoc | |||||||
| 10 | 30 | zoc | ||||||
| Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
| Total: | 17 | 129 | 39 | 85 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)
| (in Polish) Pedagogika II rok Specjalność : Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Clinical psychology | 15 | e | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| 1 | 15 | zoc | ||||||
| Sociology of Social Change | 15 | e | ||||||
| Pedeutology | 15 | zoc | ||||||
| Andragogy | 15 | e | ||||||
| Ecological education/Education for ecology (lecture) | 8 | zoc | ||||||
| Health education and health promotion, first aid | 8 | zoc | ||||||
| Diploma internship | 50 | zoc | ||||||
| Cultural anthropology | 15 | e | ||||||
| 5 | 30 | e | ||||||
| Comparative pedagogy | 15 | zoc | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| Pedagogical therapy of a child in preschool and early school age | 15 | e | ||||||
| Working with children with different development and educational needs | 15 | zoc | ||||||
| 2 | 8 | zoc | ||||||
| Working with a gifted child | 15 | zoc | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab) | 15 | zoc | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| 1 | 15 | zoc | ||||||
| 10 | 30 | zoc | ||||||
| Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
| Total: | 23 | 136 | 70 | 60 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)
| (in Polish) Pedagogika II rok Specjalność: Pedagogika resocjalizacyjna i opiekuńczo-wychowawcza | ECTS | lect | cl | kon | pr | sem | war | exam |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Clinical psychology | 15 | e | ||||||
| 1 | 8 | zoc | ||||||
| 1 | 15 | zoc | ||||||
| Sociology of Social Change | 15 | e | ||||||
| Pedeutology | 15 | zoc | ||||||
| Andragogy | 15 | e | ||||||
| Ecological education/Education for ecology (lecture) | 8 | zoc | ||||||
| Health education and health promotion, first aid | 8 | zoc | ||||||
| Diploma internship | 50 | zoc | ||||||
| Cultural anthropology | 15 | e | ||||||
| 5 | 30 | e | ||||||
| Comparative pedagogy | 15 | zoc | ||||||
| Diagnosis in care and education work | 15 | zoc | ||||||
| 15 | zoc | |||||||
| Social work in rehabilitation | 8 | zoc | ||||||
| Victimology | 8 | zoc | ||||||
| Victimology | 15 | zoc | ||||||
| Diagnosis in social prevention and resocialization | 15 | zoc | ||||||
| Diagnosis in social prevention and resocialization | 8 | zoc | ||||||
| Cryminology | 15 | e | ||||||
| Selected issues of mediation | 15 | zoc | ||||||
| 10 | 30 | zoc | ||||||
| Academic Polish for foreigners1 | ||||||||
| Total: | 17 | 151 | 39 | 83 | 50 | 30 |
1 - Obligatory subject only for foreign students ects=6 lect=60h (1-2 sem.)