Literatura podstawowa:
Brzeziński, J. (1978). Elementy metodologii badań psychologicznych. PWN.
Harasimiuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wyd. LiberiLiberi.
Ferguson, G.A., Takane, Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i statystyce. PWN.
Nęcki, E., Stocki, R. (1999). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Universitas.
Nowak, S. (1985). Metodologia badań społecznych, PWN.
Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. GWP.
Sutek, A. (1979). Eksperyment w badaniach społecznych. PWN.
Literatura uzupełniająca:
Bedyńska, S., Brzezicka, A. (red.) (2007). Statystyczny drogowskaz.Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Wyd. Akademica.
Brzeziński, J. (2002). Metodologia badań naukowych i diagnostycznych. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, s. 333-334. GWP.
Iskra, J., Klinkosz, W. (2008). Psychologia ilości, psychologia jakości. Relacje i interakcje, Wrocław, 22-23 kwietnia 2008. Roczniki Psychologiczne, XI, 2, 191-193.
Iskra, J., Klinkosz, W. (2012). Sense of security in relation to the psychosomatic disorders in young people. W: B. Sokołowska
(red.), Public health in the aspect of modern civilization, s. 194-203. Biała Podlaska: Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności doświadczane przez studentów. Metoda pomiaru i możliwość pomocy. Difin.
Iskra, J., Klinkosz, W., Artymiak, M. (2017). Slow w edukacji czyli powrót do podmiotowości. Scientific bulletin of Chełm - Section
of Pedagogy, 1, 11-22.
Klinkosz, W. (2004). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe (IAS-R). Polskie tłumaczenie kwestionariusza Jerrego S. Wigginsa.
Przegląd Psychologiczny, 47, 4, 379-393.
Klinkosz, W. (2011). Types of Students Achievement Motivation. W: Jaskuła, M., Buszewski, B., Sękowski, A., Zagórski, Z. (red.), Ethics and Humanism in European Science, Environment and Culture, s. 367-370.
Klinkosz, W. (2016). Motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Wydanie drugie (s. 306) [uzupełnione i poprawione]. RW KUL.
Klinkosz, W., Iskra, J., Dawidowicz, M. (2017). Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R D, Buhrmester, W. Furman, M.T. Wittenberg, H.T. Reis. Podręcznik. Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.
Klinkosz, W., Sękowski, A. (2008). Pięcioczynnikowy model osobowości a narzędzia pomiaru Wielkiej Piątki. Głos w dyskusji w
obronie modelu Big Five. Roczniki Psychologiczne, XI, 1, 142-151.
Klinkosz, W., Sękowski, A. (2013). Inwentarz Motywacji Osiągnięć. Polska adaptacja LMI – Leistungsmotivationsinventar H.
Schulera, G. Thorntona i A. Frintrupa. Podręcznik. Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI H. Schulera, G.C. Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione (s. 177). Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Ledzińska, M., Zajenkowski, M. (red.) (2009). Z badań nad pograniczem intelektu i osobowości. Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Limont, W. (1994). Synektyka a zdolności twórcze. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Nęcka, E. (1994). Twórcze rozwiązywanie problemów. Oficyna Wydawnicza „IMPULS”.
Nęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. GWP
Sękowski, A., Klinkosz, W. (red.) (2010). Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii. TN KUL.
Sękowski, A., Siekańska, M., Klinkosz, W. (2009). On Individual Differences in Giftedness. W: L. Shavinina, L.V. (red.), International Handbook on Giftedness, pp. 467-485. Springer Verlag.
Sękowski, A.E., Klinkosz, W. (2016). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe IAS Jerry’ego S. Wigginsa. Podręcznik. Adaptacja polska. Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.