Metodyka edukacji zintegrowanej w przedszkolu WNP-PPW-MEZPCC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Wiedzy:
EK-1 student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe.
EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach.
EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii.
Umiejętności:
EK-5 student wykorzystuje i integruje zdobytą wiedzą odnośnie treści programowych wychowania przedszkolnego,
EK-6 student potrafi wdrożyć w swojej pracy odpowiednie metody, stworzyć przestrzeń edukacyjną.
EK-7 student planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne integrujące treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji
Kompetencji społecznych:
EK-8 student chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Współpracuje w zespole.
EK-9 student przejawia wysoką kulturę osobistą, szacunkiem wobec członków grupy oraz wykładowcy.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla
Wiedza: student zna zadania przedszkola, warunki i sposób realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
EK-2 student zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe.
EK-3 student posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach.
EK-4 student posiada wiedzą o metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji i wykorzystaniu w tym celu nowoczesnych technologii.
ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie zadań przedszkola, warunków i sposobów realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zna treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Na poziomie dostatecznym posiada wiedzę o planowanie pracy, stosowanych metodach i metodyce integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.
ocena dst. plus (3,5) – student zna zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Posiada wiedzę w zakresie treści programowych odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Wie na poziomie dostatecznym jak planować pracę, wymienia stosowane metody. Zna metodykę integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.
ocena db (4,0) – student zna i wymienia zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Opisuje treści programowe odnośnie obszarów rozwoju dziecka – fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz kompetencje kluczowe. Potrafi na poziomie dobrym planować pracę, zna i wymienia stosowane metody. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji, potrafi wykorzystywać nowe technologie.
ocena db plus (4,5) - student zna i opisuje zadania przedszkola, warunki i sposoby realizacji zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wskazuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem znanych metod, nowych technologii. Wie w jaki sposób integrować treści programowe w zakresie poszczególnych typów edukacji.
ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o zadaniach przedszkola, warunkach i sposobach realizacji zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wymienia i opisuje treści programowe w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka. Planuje pracę z zastosowaniem odpowiednich metod, nowych technologii. Na poziomie bardzo dobrym posiada wiedzę o integracji treści programowych w zakresie poszczególnych typów edukacji.
Umiejętności:
ocena dst (3,0) – student na poziomie podstawowym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Stosuje podstawowe metody i podstawy organizacji pracy w przedszkolu. Na niskim poziomie planuje zajęcia dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym.
ocena dst. plus (3,5) – student na poziomie dostatecznym wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie integracji treści programowych z poszczególnych typów edukacji. Podczas planowania zajęć dydaktycznych stosuje poznane metody pracy z dziećmi, znane rozwiązania technologiczne.
ocena db (4,0) – student potrafi na poziomie dobrym integrować treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Tworząc scenariusz zajęć dydaktycznych dobiera odpowiednie metody pracy, wykorzystuje nowe technologie. Organizuje pracę nauczyciela, w tym aranżuje przestrzeń edukacyjną.
ocena db plus (4,5) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia scenariusza zajęć dydaktycznych integrujących treści programowe z poszczególnych typów edukacji. Potrafi organizować przestrzeń edukacyjną, stosuje odpowiednie metod pracy. Potrafi wykorzystywać różnorodne rozwiązania technologiczne w swojej pracy, tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne.
ocena bdb (5,0) – wykorzystuje i integruje wiedzę w celu stworzenia oryginalnego scenarisuza zajęć dydaktycznych. Potrafi na bardzo dobrym poziomie zaaranżować odpowiednią przestrzeń edukacyjną, która sprzyja rozwojowi dziecka, planuje pracę pedagogiczną z zastosowaniem dobranych w sposób odpowiedni metod. W swojej pracy wykorzystuje nowe media i tworzy multimedialne pomoce dydaktyczne.
Kompetencje:
ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy na poziomie dostatecznym.
ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny. Wypowiada się na wybrane tematy podczas zajęć. Przejawia kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.
ocena db (4,0) – chce wzbogacać warsztat swojej pracy o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.
ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę własnego rozwoju osobistego i zawodowego. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.
ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Przejawia wysoką kulturę osobistą i szacunek do członków grupy i wykładowcy.
Opis składowych oceny końcowej
Warunki zaliczenia przedmiotu:
1. obecność na zajęciach
2. aktywność na zajęciach – 5 pkt
3. prace przygotowane podczas zajęć –10 pkt
4. scenariusz zajęć dydaktycznych w przedszkolu – 25 pkt.
Ocena końcowa
Egzamin pisemny – 40 pkt
40-38 – ocena 5,0
37-34 – ocena 4,5
33-31– ocena 4,0
30-25 – ocena 3,5
24-20 - ocena 3,0
19 i poniżej – ocena 2,0
Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: