Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną WNP-PPW-MEICC
Metody nauczania na lekcji informatyki
Rozwiązywanie problemów wspomagane znajomością aplikacji użytkowych z elementami programowania.
Opracowanie scenariusza zajęć do wykorzystania komputera w zakresie poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań.
Opracowanie scenariusza zajęć do wykorzystania komputera w zakresie wyszukiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji z różnych źródeł; opracowywania za pomocą komputera: rysunków, tekstów, danych liczbowych, motywów, animacji, prezentacji multimedialnych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów
Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów
Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów
Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów
Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów
Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów
Literatura
1. Lewowicki T. i Siemieniecki B. (red.) (2005). Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna. Toruń: Wyd. Adam Marszałek
2. Juszczyk S. (red.) (2023). Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej. Toruń: Wyd. Adam Marszałek
3. Nowakowski Z. (2003). Dydaktyka informatyki w praktyce (tom 1 i 2). Wybrane zagadnienia. Warszawa: MIKOM
4. Walat A. (2007). Zarys dydaktyki informatyki. Warszawa: Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: