Historia myśli pedagogicznej WNP-PPW-HMPCC
Przez lekturę i refleksję nad klasycznymi tekstami pedagogicznymi studiujący mają nie tylko poznać główne linie rozwoju pedagogiki jako nauki o wychowaniu, lecz również zdobyć umiejętność odczytywania i interpretowania zawartych w nich problemów pedagogicznych w świetle współczesnego stanu wiedzy.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
- terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;
- historyczne i kulturowe uwarunkowania współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki, jej nurtów i systemów pedagogicznych;
- historyczne podstawy filozofii wychowania i aksjologii wychowania;
- historyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się, nauczania oraz badania nad dzieciństwem;
- różne uwarunkowania i złożoność tych procesów z uwzględnieniem perspektywy biologicznej, filozoficznej, psychologicznej i społeczno-kulturowej.
Student potrafi:
- integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych’
- wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu historii myśli pedagogicznej, w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego i wychowawczego w przedszkolu i szkole.
Student jest gotów do:
- okazywania szacunku dla godności każdego człowieka;
- posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej;
- prezentowania postawy refleksyjnego praktyka.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za dwa eseje tematyczne, 25% średniej punktów uzyskanych za quizy do lektur i 25% średniej punktów za zadania na ćwiczenia.
Kryteria oceniania:
5.0
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.5.
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.0
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.5.
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.0
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: