Dydaktyka ogólna WNP-PPW-DO
Celem wykładu jest przygotowanie do pracy w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie z terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się oraz kształcenie, a także celami, metodami nauczania i uczenia się, formami organizacyjnymi i środkami dydaktycznymi oraz sposobami przeprowadzania ewaluacji osiągnięć edukacyjnych.
Wykład umożliwia:
- rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i kształceniem,
- analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego,
- reflektowanie zależności między kształceniem a kompetencjami,
- opracowywanie programu nauczania i planu dydaktycznego,
- rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
- paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym i szkolnych;
- wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
Student potrafi:
- wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego w przedszkolu i szkole.
Student jest zdolny i gotów do:
- projektowania i podejmowania działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy przedszkola i szkoły.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się: 50% średniej punktów uzyskanych za wykonanie zadań/quizów w trakcie semestru i 50% punktów uzyskanych z egzaminu końcowego w formie testu.
Kryteria oceniania:
5.0
- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.5.
- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
4.0
- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.5.
- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
3.0
- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
2.0 (niezdane)
- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: