Media systems in the world WT-DKS-SMS
This course has not yet been described...
Subject level
Learning outcome code/codes
Learning outcomes
- Knows the basics and operation of selected contemporary foreign media systems
- Can identify the dependencies and relationships between key players in the Polish and global media market and programmatic lines of major Polish and international media
- Recognizes the importance of teaching about the media for the maintenance and development of normal relations and social environments apply this knowledge to design professional activities
Description of ECTS credits:
- participation in class (30)
- preparation to discuss in class (30). Total 60 hours. - 2 ECTS credits.
Bibliography
Adamowski J. (red.): Wybrane zagraniczne systemy medialne, Warszawa 2009
Adamowski J.: Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii, Warszawa 2006
Adamowski J.: Rosyjskie media i dziennikarstwo czasów przełomu (1985-1997), Warszawa 1998
Andrzejewski P.: Własność mediów a public relations na rynku prasowym, Poznań 2009
Dobek-Ostrowska B.: Transformacja systemów medialnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej po 1989 r.
Golka B.: System medialny Francji, Warszawa 2001
Hallin D.C., Mancini P.: Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym. Kraków 2007
Jaskiernia A.: Publiczne media elektroniczne w Europie, Warszawa 2006
Williams K.: Media w Europie, Warszawa 2008
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: