Oligophrenopedagogy WT-SOP-OLG
Course contents:
1.Oligophrenopedagogy - object, objectives, tasks, links with other disciplines;
2.Mental retardation - the concept, contemporary classifications, terminology.
3.Etiology of intellectual disability.
4.Diagnostic for intellectual disability.
5.Analysis of general psychophysical characteristics of people with varying degrees of intellectual disability and their implications for educational process - teaching and socialization.
6.Mental health needs of people with intellectual disabilities.
7.Models of aid for people with intellectual disabilities.
(in Polish) Punkty ECTS
Type of subject
Course coordinators
Bibliography
1.Kwiatkowska M., Dzieci głęboko niezrozumiane, Oficyna Literatów i Dziennikarzy „Pod wiatr”, Warszawa 1997
2.Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998
3.Sowa J., Pedagogika specjalna w zarysie, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów , 1998
4.Kościelska M., Upośledzenie umysłowe a rozwój społeczny, WSiP, Warszawa 1984
5.Kowalik S., Upośledzenie umysłowe. Teoria i praktyka rehabilitacji, PWN, Poznań 1989
6.Doroszewska J., Pedagogika Specjalna, Ossolineum, Wrocław 1989
7.Kirejczyk K., (red.), Upośledzenie umysłowe – pedagogika, PWN, Warszawa 1981
8.Lovaas O.I., Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo, WSiP, Warszawa 1993
9.Olechnowicz H., Metody aktywizowania głębiej upośledzonych umysłowo,Nasza Księgarnia, Warszawa 1983
10.Wyczesany J., Pedagogika upośledzonych umysłowo, Wybrane zagadnienia,Impuls, Kraków 1999
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: