Art of public speaking WT-DKS-P-SW
The aim of the course is to teach students the ability to build a public image in the journalistic profession with the use of living word culture. Students will learn the rules of preparing and delivering traditional and situational public speeches in various professional challenges. They will have practical skills in this area, thanks to which they will improve themselves in the future.
Term 2021/22_Z:
None |
Term 2022/23_Z:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
Term 2024/25_Z:
None |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
(in Polish) E-Learning
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Term 2023/24_Z: (in Polish) Na ocenę końcową składa się:
- aktywne uczestnictwo studenta
w zajęciach,
- obecność (90%) – dopuszczalne są trzy (3) nieobecności w semestrze,
- oddanie projektów i ich zaprezentowanie.
O ocenie dobrej lub bardzo dobrej z przedmiotu decyduje suma uzyskanych punktów z wyżej opisanych projektów i ćwiczeń oraz obecności na zajęciach (według wyżej przedstawionych warunków).
Dla efektów DL_W16, DL_U04, DL_U12, DL_U15, DL_K06:
Na ocenę bardzo dobrą:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie wszystkie najważniejsze współczesne procesy kulturowe związane z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje wszystkie kluczowe motywy i wydarzenia z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się biegle językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2,
- student prezentuje biegle, kompetentnie, skutecznie własne poglądy i pomysły, a także przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega wszystkie zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego.
Na ocenę dobrą:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie większość najważniejszych współczesnych procesów kulturowych związanych z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje większość kluczowych motywów i wydarzeń z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się biegle językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2,
- student prezentuje większość własnych poglądów i pomysłów, a także przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega większość zasad etyki zawodowej i norm współżycia społecznego.
Na ocenę dostateczną:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie niektóre najważniejsze współczesne procesy kulturowe związane z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje niektóre kluczowe motywy i wydarzenia z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2 na poziomie podstawowym,
- student prezentuje niektóre własne poglądy i pomysły, a także niekiedy przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega niektóre zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego.
| Term 2024/25_Z: (in Polish) Na ocenę końcową składa się:
- aktywne uczestnictwo studenta
w zajęciach,
- obecność (90%) – dopuszczalne są trzy (3) nieobecności w semestrze,
- oddanie projektów i ich zaprezentowanie.
O ocenie dobrej lub bardzo dobrej z przedmiotu decyduje suma uzyskanych punktów z wyżej opisanych projektów i ćwiczeń oraz obecności na zajęciach (według wyżej przedstawionych warunków).
Dla efektów DL_W16, DL_U04, DL_U12, DL_U15, DL_K06:
Na ocenę bardzo dobrą:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie wszystkie najważniejsze współczesne procesy kulturowe związane z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje wszystkie kluczowe motywy i wydarzenia z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się biegle językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2,
- student prezentuje biegle, kompetentnie, skutecznie własne poglądy i pomysły, a także przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega wszystkie zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego.
Na ocenę dobrą:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie większość najważniejszych współczesnych procesów kulturowych związanych z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje większość kluczowych motywów i wydarzeń z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się biegle językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2,
- student prezentuje większość własnych poglądów i pomysłów, a także przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega większość zasad etyki zawodowej i norm współżycia społecznego.
Na ocenę dostateczną:
- student definiuje, wymienia, zna i rozumie niektóre najważniejsze współczesne procesy kulturowe związane z upowszechnieniem się technik wizualnych,
- student omawia i diagnozuje niektóre kluczowe motywy i wydarzenia z historii mediów i dziennikarstwa dla interpretowania i rozumienia współczesnych zjawisk,
- student posługuje się językiem polskim oraz wybranym językiem obcym w mowie i piśmie na poziomie B2 na poziomie podstawowym,
- student prezentuje niektóre własne poglądy i pomysły, a także niekiedy przekonuje do nich rozmówców,
- student przestrzega niektóre zasady etyki zawodowej i normy współżycia społecznego.
| Term 2022/23_Z: (in Polish) Udział w ćwiczeniach: 30 godz.
Przygotowanie do projektów: 15 godz.
Samodzielna analiza materiałów prezentacyjnych z zajęć: 10 godz.
Konsultacje: 5 godz.
SUMA GODZIN: 60 = 2 ECTS.
|
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Preliminary Requirements
Course coordinators
Learning outcomes
EK 1 (DL_W16) - the student defines, identifies, knows and understands contemporary cultural processes related to the preparation of visual techniques.
EK 2 (DL_U04) - the student discusses and diagnoses the problem and journalism for the interpretation and understanding of contemporary phenomena.
EK (DL_U12) the student has a command of Polish and a foreign language spoken and written at B2 level.
EK 4 (DL_U15) - the student presents his own views and ideas, also authors and authors conform to them.
EK 5 (DL_K06) - the student adheres to the principles of electronic ethics and the norm of social coexistence.
Bibliography
Arystoteles, Retoryka-Poetyka, Warszawa 1988.
Korolko M.,Sztuka Retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990.
Lichański J.Z. (red.), Uwieść słowem czyli retoryka stosowana, Warszawa 2003.
Marcyński K., Kompetencja komunikacyjna. Studium medioznawcze, Warszawa 2017.
Marcyński K., Klasyczna retoryka na współczesne czasy. Wybrane elementy kanonu retorycznego, w: Media w Kościele i Kościół w mediach. Edukacja medialna, dziennikarska i w zakresie public relations oraz zastosowania Web 2.0 w Kościele w Polsce, red. Przybysz M., Kloch J., Katowice 2012, s. 127-160.
Lewandowska-Tarasiuk E., Sztuka wystąpień publicznych czyli jak zostać dobrym mówcą, Warszawa 2001.
Literatura uzupełniająca:
Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić, Kraków 2005.
Hogan K., Psychologia perswazji, Warszawa 2001.
Term 2021/22_Z:
None |
Term 2022/23_Z:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
Term 2024/25_Z:
None |
Notes
Term 2021/22_Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: