Pedagogika wczesnoszkolna WNP-PPW-PWC
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie studenta z problematyką pedagogiki wczesnoszkolnej, uzyskaniu pogłębionej wiedzy o jej źródłach, funkcjach, zadaniach oraz paradygmatach badawczych, dyskursach.
- nabyciu umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie edukacji i wychowania dziecka w młodszym wieku szkolnym.
- kształtowanie kompetencji stawania się twórczym i odpowiedzialnym nauczycielem dzieci.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 -student zna paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej.
EU1 - student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej
EU2 - student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania.
EK1 - student prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Kryteria oceniania
Ocena dst (3,0)
Student zna w stopniu dostatecznym paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej;
Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w stopniu dostatecznym; rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dostatecznym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Ocena dst plus (3,5)
Student zna w stopniu dostatecznym paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej;
Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w stopniu dostatecznym;, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dostatecznym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Ocena dobry (4,0)
Student zna w stopniu dobrym paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej;
Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w stopniu dobrym; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Ocena dobry (4,5)
Student zna w stopniu dobrym paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; wyzwania, zadania i funkcje pedagogiki wczesnoszkolnej;
Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w stopniu dobrym; rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Ocena bardzo dobry (5,0)
Student zna w stopniu bardzo dobrym paradygmaty wczesnej edukacji, ich uwarunkowania i konsebardzo kwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku szkolnym; ; zasady i normy etyczne projektowania i realizacji badań w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej.
student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego ucznia w młodszym wieku szkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu bardzo dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych zachowań i postaw uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: