Seminarium przedmiotowe z psychologii pracy i stresu2 WF-PS-ORPS2
Przedmiot przybliży studentowi poniższe zagadnienia:
1) Różnicowanie prac naukowych v. pseudonaukowych,
2) Źródła wiedzy naukowej w psychologii,
3) Obszary badawcze psychologii (pracy i organizacji),
4) Formułowanie tematów badań,
5) Analiza literatury i jej przydatność w kolejnych etapach pracy naukowej,
6) Generowanie pytań badawczych, hipotez i ich weryfikacja,
7) Dobór metod badawczych i osób badanych,
8) Analiza wyników,
9) Dyskusja i podsumowanie badań,
10) Aplikacja uzyskanych danych w różnych obszarach aktywności zawodowej,
11) Współpraca interdyscyplinarna,
12) Wartość merytoryczna publikacji (rodzaje czasopism indeksowanych),
13) Pozyskiwanie funduszy na badania,
14) Ośrodki naukowo-badawcze,
15) Działalność naukowa jako hobby, zawód...
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: student zna podstawową terminologię psychologiczną z zakresu psychologii pracy i stresu,
EK 2: student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy i stresu,
EK 3: student posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień związanych z problematyką psychologii pracy i stresu.
Umiejętności:
EK 4: student potrafi analizować i prezentować problemy zagadnień związanych z problematyką psychologii pracy i stresu,
EK 5: student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia związane z problematyką zakresu problemów psychologii pracy i stresu,
EK 6: student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji związanych z problematyką psychologii pracy i stresu.
Kompetencje:
EK 7: student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu zagadnień związanych problemami psychologii pracy i stresu,
EK 8: student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne na temat zagadnień związanych z problematyką psychologii pracy i stresu.
Kryteria oceniania
Efektem zajęć z przedmiotu jest wykonanie pracy badawczej i napisanie raportu według podanych zasad realizacji prac naukowych.
Ocena obejmuje:
1) oryginalność zaproponowanego tematu,
2) analizę zaproponowanego przeglądu literatury,
3) metodologię badań,
4) realizację tematu,
5) wykorzystanie uzyskanych danych.
Termin (I tydzień czerwca)
Praktyki zawodowe
Udział studentów w:
1) w bieżących konferencjach: szkoleniowych (m.in. Absplvent Talent Days, Kadry Jesień, Targi Pracy, Targi HR, Dni Kariery, Targi Pracy i Przedsiębiorczości, Targi pracy Career EXPO, Targi pracy JOBS, Targi pracy JOBBING, Targi Pracy organizowane przez Camp Leaders, IT Career Sammit),
2) bieżących konferencjach naukowych organizowanych na Uczelni i przez inne ośrodki naukowe (Tydzień Mózgu),
3) wizyty studyjne w wybranych ośrodkach: naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.
Literatura
Strony WWW
Bazy danych
Czasopisma naukowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: