Psychologia rewalidacyjna 2 WF-PS-N-PER2
Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia
Dzieci słabowidzące i niewidome
Osoby głuche
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
Osoby niepełnosprawne umysłowo
Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera
Mózgowe porażenie dziecięce
Choroby przewlekłe
Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej
Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi
Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi
Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością
Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmów regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy;
Umiejętności: student analizuje problemy osób niepełnosprawnych i proponuje pomoc w ich rehabilitacji;
Kompetencje: student wykazuje otwartość na problemy osób niepełnosprawnych, kreatywny w konstruowaniu programów rehabilitacyjnych
Kryteria oceniania
(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja, nie zna zasad jej stosowania.
(3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu.
(4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń.
(5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom.
Literatura
K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 1998
K.J.Zabłocki, W. Brejnak, Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji. W-wa, 2004
I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995
K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002
K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000
E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: