Projekty ochrony środowiska naturalnego w Polsce WF-OB-PRP
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af8cc25f491fb4fbf851c2c27ba8d4814%40thread.tacv2/conversations?groupId=1f705702-d4f6-425e-95ba-5949e98e311c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af8cc25f491fb4fbf851c2c27ba8d4814%40thread.tacv2/conversations?groupId=1f705702-d4f6-425e-95ba-5949e98e311c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af8cc25f491fb4fbf851c2c27ba8d4814%40thread.tacv2/conversations?groupId=1f705702-d4f6-425e-95ba-5949e98e311c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af8cc25f491fb4fbf851c2c27ba8d4814%40thread.tacv2/conversations?groupId=1f705702-d4f6-425e-95ba-5949e98e311c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_Z)
Treści merytoryczne:
1. Podstawowe źródła finansowania projektów dotyczących ochrony elementów środowiska
2. Wymagania stawiane beneficjentom
3.Ochrona siedlisk mokradłowych doliny Górnej Biebrzy
4. Czynna ochrona kompleksu priorytetowych siedlisk napiaskowych (6120, 2330) w obszarze Natura 2000 na Pustyni Błędowskiej
5. Ochrona ptaków wodnych i błotnych w pięciu parkach narodowych - odtwarzanie siedlisk i ograniczanie wpływu inwazyjnych gatunków
6. Ochrona i reneturyzacja mokradeł obszaru Natura 2000 Puszcza Kampinoska
7. Ochrona torfowisk alkalicznych w młodoglacjalnym krajobrazie Polski północnej
8. Ochrona muraw kserotermicznych w Polsce - teoria i praktyka
9. Ochrona torfowisk alkalicznych (7230) południowej Polski
10. Ochrona rzadkich ptaków strefowych w wybranych obszarach Natura 2000 na Lubelszczyźnie
11. Ochrona siedlisk kluczowych gatunków ptaków Doliny Środkowej Wisły w warunkach intensywnej presji aglomeracji warszawskiej
12. Zarządzanie siedliskiem wodniczki (Acrocephalus paludicola) poprzez wdrożenie zrównoważonych systemów zagospodarowania biomasy
13. Natura w mozaice- ochrona gatunków i siedlisk w obszarze "Pieniny"
14. Ochrona podkowca małego i innych gatunków nietoperzy w południowej Polsce
15. Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach NATURA 2000
16. Kompleksowa ochrona nieleśnych siedlisk przyrodniczych na terenach wojskowych w obszarze Natura 2000
17. Ochrona płazów na obszarach Natura 2000 w północno-wschodniej Polsce
18. Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż doliny rzeki Regi i jej dopływów
19. Dywersyfikacja i rozwój populacji żubrów w północno- zachodniej Polsce
20. Nowe środki ulepszania gleby do redukcji zanieczyszczeń i rewitalizacji ekosystemu glebowego
21. Nowa metoda rekultywacji terenów zdegradowanych w rejonie KWB Konin z zastosowaniem uprawy konopi włóknistych
22. Ekohydrologiczna rekultywacja zbiorników rekreacyjnych "Arturówek" (Łódź) jako modelowe podejście do rekultywacji zbiorników miejskich
23. System prognoz stężeń zanieczyszczeń powietrza i warunków biometeorologicznych jako element oceny jakości życia
24. Agroecosystems health cards: conservation of soil and vegetal diversity in mountain and bottom valley grazing areas
25. Eradicate Invasive Louisiana Red Swamp and Preserve Native White Clawed Crayfish in Friuli Venezia Giulia - RARITY
26. Biotope networks - networks of life : promoting a forest corridor system with a European perspective
27. Securing the Conservation of Natura Grassland Habitats with a Distributed Bioenergy Production
28. Establishment of a Plant Micro-reserve Network in Cyprus for the Conservation of Priority Species and Habitats.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
- udział w wykładzie i przygotowanie do zajęć - analiza wskazanych materiałów: 0-60 godz.
- przygotowanie prezentacji na wskazany temat: 30 godz.
- przygotowanie do zaliczenia: 15-30 godz.
Suma godzin (średnio): 120 [135/30(25)=4]
Liczba ECTS: 4
1. Student zna zasady korzystania z przestrzeni.
2. Student posiada wiedzę na temat skutków (negatywnych i pozytywnych) anrtopopresji na bioróżnorodność.
3. Student posługuje się specjalistyczną terminologią z zakresu ochrony środowiska w języku polskim i angielskim.
4. Student potrafi sporządzić proste raporty oraz wytyczne do ekspertyz na podstawie zebranych danych.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie średnią ocen uzyskanych za:
1. Ocena za przygotowanie i zaprezentowanie 30 minutowej prezentacji przygotowanej przez studenta samodzielnie
2. Ocena za aktywność wystawiona na podstawie punktów wystawianych po każdych zajęciach.
3. ocena z testu końcowego
4. obecność i aktywność na zajęciach (dopuszczalne są tylko 2 nieobecności nieusprawiedliwione; nieobecność więcej niż 2 razy skutkuje obniżeniem oceny o 0.5 stopnia).
Literatura
http://ec.europa.eu/environment/life/
https://www.nfosigw.gov.pl/
http://aridotacje.pl/dotacje-unijne-na-ekologie-i-ochrone-srodowiska/
W cyklu 2021/22_Z:
Strony internetowe przesyłane studentom na bieżąco dotyczące omawianych projektów finansowanych przez Komisje Europejską |
W cyklu 2022/23_Z:
Strony internetowe przesyłane studentom na bieżąco dotyczące omawianych projektów finansowanych przez Komisje Europejską |
W cyklu 2023/24_Z:
Strony internetowe przesyłane studentom na bieżąco dotyczące omawianych projektów finansowanych przez Komisje Europejską |
W cyklu 2024/25_Z:
Strony internetowe przesyłane studentom na bieżąco dotyczące omawianych projektów finansowanych przez Komisje Europejską |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: