Internal Security - full-time second-cycle studies (WSE-BW-N-2)(in Polish: Bezpieczeństwo wewnętrzne - studia II stopnia stacjonarne) | |
second-cycle programmes full-time programmes, 2 years Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyCelem kształcenia na kierunkubezpieczeństwo wewnętrzne II stopnia jest zapewnienie studentom możliwości zdobycia rozszerzonej wiedzy obejmującej problematykę bezpieczeństwa w skali lokalnej, państwowej, regionalnej i globalnej, pozwalającej na pogłębione poznanie struktur organizacyjnych państwa oraz wielowymiarowych oddziaływań i wzajemnych zależności podsystemów, w których funkcjonuje człowiek. Na studiach II stopnia studenci nabywają wiedzę z zakresu różnych dyscyplin naukowych (której głównym komponentem są nauki o polityce i administracji oraz nauki o bezpieczeństwie). Absolwenci potrafią analizować systemy, procesy i zjawiska, identyfikować dysfunkcje i zagrożenia oraz dobierać odpowiednie dla określonych sytuacji strategie działania. Otrzymują także teoretyczne i praktyczne przygotowanie w zakresie opracowywania prognoz oraz symulacji. Dzięki temu uzyskują gruntowne i wszechstronne przygotowanie do działania w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Program studiów na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne obejmuje zajęcia obligatoryjne (w tym zajęcia zmienne w ramach trzech modułów: bezpieczeństwo publiczne, bezpieczeństwo międzynarodowe, współczesne systemy polityczne – zmiany i wyzwania) oraz zajęcia do wyboru. Oferta zajęć modułowych oraz zajęć do wyboru w danym roku akademickim determinowana jest przez zachodzące zmiany i tendencje widoczne w przestrzeni społeczno-politycznej). Ponadto studenci w ramach programu realizują translatorium z języka angielskiego oraz zajęcia z zakresu dziedziny nauk humanistycznych. Po ukończeniu studiów absolwent może starać się o zatrudnienie przede wszystkim w administracji publicznej (ze szczególnym uwzględnieniem struktur odpowiedzialnych za bezpieczeństwo), a także w organizacjach gospodarczych. |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Professional status:
Teaching standards
We have more than one version of this field. Click below and select the version you want to see:
None