Conducted in
terms:
2022/23_Z, 2022/23_L, 2023/24_Z, 2023/24_L, 2024/25_Z, 2024/25_L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Theology of the spirituality WT-SST-TZD
This course has not yet been described...
Term 2022/23_L:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
theology
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) nie dotyczy
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Term 2022/23_L: (in Polish) Na płaszczyźnie wiedzy:
W1- Student definiuje istotę teologii duchowości; charakteryzuje poszczególne etapy rozwoju w zależności od powołania;
w2 - określa poszczególne elementy rozwoju duchowego; posiada wiedzę klasycznych przedstawicieli teologii duchowości;
w3 - ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii duchowości; zna proces i uwarunkowania rozwoju religijno‐duchowego oraz jego zagrożenia; ma gruntowną znajomość zasad interpretacji źródeł oraz literatury przedmiotu.
Na płaszczyźnie umiejętności:
U1 - umie dokonać właściwej analizy fenomenu doświadczenia teologicznego; U2 - potrafi dokonać właściwego porównania poszczególnych etapów rozwoju, rozwiązuje kwestie sporne w zakresie teologii duchowości, a także doświadczeń przeżyciowych; posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych oraz merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej zagadnień teologicznych, z wykorzystaniem poglądów zaczerpniętych ze szkół duchowości, a także poglądów pochodzących z literatury,
U3 - posiada umiejętność formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań; posiada umiejętność wdrażania poznanych treści w duchowość praktyczną.
Na płaszczyźnie kompetencji:
K1 - posiada krytyczną postawę w ocenie wpływów współczesnych kierunków duchowości; prowadzi dyskusje na poziomie akademickim wskazując na aspekty teologii duchowości;
K2 - inicjuje różnorodność spotkań prowadzących do formowania postawy otwartej wobec innych doświadczeń chrześcijańskich;
K3 - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia się innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
Ma także świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów; dąży do kształtowania wiedzy i postawy katolików na temat teologii duchowości.
Opis ECTS:
Aktywny udział w seminarium: 30godz.
Praca własna studenta: 15 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 15 godz.
Razem: 60 godz. = 4 ECTS | Term 2023/24_Z: (in Polish) Na płaszczyźnie wiedzy:
W1- Student definiuje istotę teologii duchowości; charakteryzuje poszczególne etapy rozwoju w zależności od powołania;
w2 - określa poszczególne elementy rozwoju duchowego; posiada wiedzę klasycznych przedstawicieli teologii duchowości;
w3 - ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii duchowości; zna proces i uwarunkowania rozwoju religijno‐duchowego oraz jego zagrożenia; ma gruntowną znajomość zasad interpretacji źródeł oraz literatury przedmiotu.
Na płaszczyźnie umiejętności:
U1 - umie dokonać właściwej analizy fenomenu doświadczenia teologicznego; U2 - potrafi dokonać właściwego porównania poszczególnych etapów rozwoju, rozwiązuje kwestie sporne w zakresie teologii duchowości, a także doświadczeń przeżyciowych; posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych oraz merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej zagadnień teologicznych, z wykorzystaniem poglądów zaczerpniętych ze szkół duchowości, a także poglądów pochodzących z literatury,
U3 - posiada umiejętność formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań; posiada umiejętność wdrażania poznanych treści w duchowość praktyczną.
Na płaszczyźnie kompetencji:
K1 - posiada krytyczną postawę w ocenie wpływów współczesnych kierunków duchowości; prowadzi dyskusje na poziomie akademickim wskazując na aspekty teologii duchowości;
K2 - inicjuje różnorodność spotkań prowadzących do formowania postawy otwartej wobec innych doświadczeń chrześcijańskich;
K3 - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno‐duchowego formowania się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia się innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;
Ma także świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów; dąży do kształtowania wiedzy i postawy katolików na temat teologii duchowości.
Opis ECTS:
Aktywny udział w seminarium: 30godz.
Praca własna studenta: 15 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 15 godz.
Razem: 60 godz. = 4 ECTS | Term 2023/24_L: (in Polish) Nakład pracy studenta:
30 godz. - aktywny udział w wykładzie
20 godz. - praca badawcza własna
20 godz. - przygotowanie do egzaminu
5 godz. - konsultacje
75 godz. - razem
3 ECST | Term 2022/23_Z: (in Polish) Aktywny udział w seminarium: 30godz.
Praca własna studenta: 15 godz.
Konsultacje z prowadzącym: 15 godz.
Razem: 60 godz. = 4 ECTS |
Subject level
advanced
(in Polish) Punkty ECTS
(unknown)
Learning outcome code/codes
(in Polish) STL_W0; STL_W06; STL_W07; STL_W08 STL_U01; STL_U05; STL_U09; STL_K04; STL_K07
Type of subject
obligatory
Preliminary Requirements
(in Polish) Podstawowa wiedza i doświadczenie w pracy przy formacji duchowo – ludzkiej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23_L:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: