Political communication and media WT-DKS-P-SLKP
Code for joining a team: nh94dcd
(in Polish) E-Learning
Term 2020/21_L: (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | Term 2019/20_L: (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Course coordinators
Learning outcomes
KNOWLEDGE
EK1. The student has in-depth knowledge of the theory of medium-range media functioning in contemporary society, including the area of politics.
EK2. He understands the basic concepts of political communication - Rush's sociological approach; Negrine's media studies perspective; system definition of Blumler and Gurevitch; McNair's three-element concept.
EK3. He has an advanced level of knowledge about the participants of the political communication processes (collective political actors - individual actors; mass media; citizens / voters).
EK4. He knows and understands the importance of political propaganda as a form of political communication.
SKILLS
EK6. He can formulate hypotheses and research problems in the field of media science.
EK7. He has an enhanced ability to present a critical attitude towards politics and the media.
EK8. He has the in-depth ability to use content analysis in empirical research.
EK9. He has an in-depth ability to create written works using the basic theoretical concepts in the field of political communication.
COMPETENCES
EK10. It is prepared for individual work and for group work.
EK11. He can independently find supplementary literature in the field of communication and media in scientific repositories.
Bibliography
B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Warszawa 2011.
T. Gackowski, M. Łączyński (red.), Metody badania wizerunku w mediach: czym jest wizerunek, jak i po co należy go badać, Warszawa 2009.
M. Lisowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym: przewodnik dla studentów, Kraków 2006.
S. Michalczyk, Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów. Klasyczne i współczesne idee w teoriach średniego zasięgu, Katowice 2015.
Z. Oniszczuk, Mediatyzacja polityki i polityzacja mediów. Dwa wymiary wzajemnych relacji, „Studia Medioznawcze”, nr 4(47)/2011, s. 11-22.
S. Michalczyk, Aktorzy i instytucje komunikowania politycznego: systematyka problematyki. Katowice 2020.
A. Szwed-Walczak, Wykorzystanie mediów społecznościowych jako platformy prowadzenia sporów politycznych. Kazus projektu polskiego ruchu narodowego „Media Narodowe”. Polityka i Społeczeństwo, 16.3 (2018), 19-32.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: