Methodology of media studies WT-DKS-P-MBM
Students will be introduced to methodology as a science. They will learn about the stages of the research process as well as selected methods of applied research in media studies (qualitative and quantitative). They will also be introduced to issues related to media research (press, radio, television, Internet).
Term 2021/22_Z:
During the course, students learn about research methods and tools used in media studies. |
Term 2022/23_Z:
Students will be introduced to methodology as a science. They will learn about the stages of the research process as well as selected methods of applied research in media studies (qualitative and quantitative). They will also be introduced to issues related to media research (press, radio, television, Internet) |
(in Polish) E-Learning
Term 2023/24_Z: (in Polish) E-Learning | Term 2024/25_Z: (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | Term 2021/22_Z: (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Learning outcome code/codes
Type of subject
Course coordinators
Term 2023/24_Z: | Term 2019/20_Z: | Term 2021/22_Z: | Term 2020/21_Z: | Term 2022/23_Z: | Term 2024/25_Z: |
Learning outcomes
After completing the course (lecture), the student:
KNOWLEDGE:
- knows the theoretical foundations of social and media studies;
- knows the basic methods and techniques used to study the media in Poland
POWERS:
- is able to use various research methods;
- is able to analyze and interpret test results, especially taking into account statistical error (sample error);
- is able to interpret research results, especially viewership, audience and readership
OTHER COMPETENCES:
- is familiar with the methods of organization and conducting research
- understands the usefulness of media research for cognitive and practical purposes
Assessment criteria
Written exam. Ten-point closed test and five-point test with open questions
Bibliography
Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, wyd. PWN, Warszawa 2015.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, wyd. PWN, Warszawa 2006.
Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2013.
Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych – metody jakościowe, ilościowe i mieszane, wyd. UJ, Kraków 2013.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową – poradnik dla humanistów, wyd. UW, Warszawa 2007.
Fick U., Projektowanie badania jakościowego, wyd. PWN, Warszawa 2012.
Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2015.
Kvale S., Prowadzenie wywiadów, wyd. PWN, Warszawa 2012.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, wyd. Impuls, Kraków 2007.
Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, wyd. PWN, Warszawa 2013.
Wimmer R. D., J. R. Dominick, Mass media metody badań, wyd. UJ, Kraków 2008.
Term 2022/23_Z:
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, wyd. PWN, Warszawa 2006. Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2013. Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych – metody jakościowe, ilościowe i mieszane, wyd. UJ, Kraków 2013. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową – poradnik dla humanistów, wyd. UW, Warszawa 2007. Fick U., Projektowanie badania jakościowego, wyd. PWN, Warszawa 2012. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, wyd. PWN, Warszawa 2015. Kvale S., Prowadzenie wywiadów, wyd. PWN, Warszawa 2012. Rapley T., Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, wyd. PWN, Warszawa 2013. Wimmer R. D., J. R. Dominick, Mass media metody badań, wyd. UJ, Kraków 2008. |
Notes
Term 2021/22_Z:
teams code - by Krzysztof Stępniak |
Term 2022/23_Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: