The phenomenon of religious advertising WT-DKS-FRR
Main issues
1. Religious advertising as a kind of visual communication
2. Religious advertising as a separate type of advertising next to commercial, social and political advertising
3. The Church and religious advertising
4. Definition, goals and types of religious advertising.
5. The role and significance of the sacred in religious advertising
6. Rhetoric of religious advertising
7. The poetics of religious advertising
8. Religious advertising and shockvertising
9. Religious advertising - strengths and weaknesses
10. Religious advertising in a consumer society - the context of advertising culture
11. Presentation of advertisements prepared by students and their discussion
Term 2021/22_L:
Main issues |
Term 2022/23_L:
Main issues: |
(in Polish) E-Learning
Term 2020/21_L: (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | Term 2019/20_L: (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Learning outcome code/codes
Type of subject
Course coordinators
Learning outcomes
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.
DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej
DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym.
Bibliography
Literatura podstawowa:
K. Stępniak, Fenomen reklamy religijnej, Warszawa- Pułtusk 2017.
Etyka w reklamie, Watykan 1997
P. H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca:
W. Griswold, Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie
R. Zimny, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych , Warszawa 2008
Term 2021/22_L:
Literatura podstawowa: |
Term 2022/23_L:
Basic literature: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: