Interpretations of visual materials WT-DKS-DMSM
The seminar is especially dedicated to those students who want to analyze visual materials in their MA thesis, in the research part. But also to all those who wish to learn more about the methodology of applied research in the sciences of social communication and media.
During the seminar classes, forms of work with the student are planned: presentations, learning about research methods dealing with the analysis and interpretation of visual materials, discussions on the methodology and fragments of works, individual consultations.
The seminar participants will be introduced to such methods as: image analysis using compositional interpretation, content analysis, semiology, media discourse analysis, media text analysis.
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
The seminar is a form of special work of the student under the supervision of the promoter, who manages the student's research project in such a way that he demonstrates both the theoretical knowledge necessary to carry out the task as well as research methods and techniques. The essence of the seminar focused on the interpretation of visual materials is to familiarize the seminar participants with the methods used in the research of image, advertising, photography, etc., and to choose a method that will prove useful in the student's own research. The choice of the topic of work should be closely related to the nature of the seminar. |
(in Polish) E-Learning
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Preliminary Requirements
Course coordinators
Assessment criteria
Stages of the student's work during the whole cycle of classes:
1. Determining the topic of the work, literature review and preparation of a bibliography.
2. Writing the first chapter of the work, selection of research methods and tools, selection of research material.
3. Analysis of the research material and writing the second chapter of the work.
4. Writing the third chapter of the work, introduction and conclusion; preparing for defense.
Bibliography
Burke P., Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012.
Kusion M., Komu przysługują prawa autorskie do pracy dyplomowej?, https://lookreatywni.pl/baza-wiedzy/prawo-autorskie-do-pracy-dyplomowej/
Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów, Kraków 2006.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Kraków 2004.
Przybylska R., Przyczyna W., Pisownia słownictwa religijnego, Tarnów 2018.
Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań na wizualnością, Warszawa 2010.
Stępniak K., Fenomen reklamy religijnej, Warszawa–Pułtusk 2017.
Wimmer R.D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, Warszawa 2018.
Zieliński J., Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2012.
Term 2021/22_Z:
Literature is given in the general syllabus for the subject, regardless of the cycle |
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
Burke P., Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. Kusion M., Komu przysługują prawa autorskie do pracy dyplomowej?, https://lookreatywni.pl/baza-wiedzy/prawo-autorskie-do-pracy-dyplomowej/ Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów, Kraków 2006. Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Kraków 2004. Przybylska R., Przyczyna W., Pisownia słownictwa religijnego, Tarnów 2018. Rose G., Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań na wizualnością, Warszawa 2010. Stępniak K., Fenomen reklamy religijnej, Warszawa–Pułtusk 2017. Wimmer R.D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, Warszawa 2018. Zieliński J., Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2012. |
Notes
Term 2021/22_Z:
|
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
The student should become familiar with the syllabus containing general information independent of the classes conducted in the 2022/23 cycle. They include assessment methods and criteria. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: