Early Christian and Medieval Iconography - exercises WS-HS-IKONCHiŚRcw
Studenci będą uczyli się dokonywać analiz ikonograficznych dzieł sztuki wczesnochrześcijańskiej i średniowiecznej, w oparciu o wiedzę zdobytą podczas wykładów.
Na pozostałych zajęciach studenci będą prezentować przygotowane prace pisemne wraz z prezentacją. Tematy zostaną rozdane na pierwszych zajęciach wraz ze wskazówkami bibliograficznymi.
Zakres tematyczny ćwiczeń obejmuje przedstawienia typologiczne obecne w ikonografii wczesnochrześcijańskiej i średniowiecznej jak również personifikacje, postacie Proroków, Ojców Kościoła, wybranych Świętych i najbardziej popularnych atrybutów atrybutów obecnych w plastyce.
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Course coordinators
Learning outcomes
2 pkt ECTS to 60 godzin uczestnictwa studentów w wykładach
WIEDZA
Student ma podstawową wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych oraz specyfice przedmiotowej i metodologicznej. Orientuje się w praktycznym zastosowaniu wiedzy.
Zna zaawansowaną terminologię z historii sztuki oraz podstawową terminologię nauk humanistycznych, którą umie stosować w praktyce zawodowej.
Student ma uporządkowaną wiedzę o rozwoju sztuki, obejmującą zaawansowaną terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki
Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi, w tym filozofii i literatury.
Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie historii sztuki.
Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych.
Ma świadomość kompleksowych przemian kultury, złożoności i historycznej zmienności jej znaczeń
UMIEJĘTNOŚCI
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki.
Student posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym posiada podstawowe umiejętności dokonywania analizy obiektów in situ.
Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności.
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami w historii sztuki.
Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętności rozumienia i analizowania różnorodnych zjawisk sztuki w kontekście społecznym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski.
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację z w języku polskim i obcym na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością.
Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: