Term 2022/23_Z:
Bednarz E. (2015). Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością Studia Z Teorii Wychowania, 4(13) VI, s 81-96. Borkowska A. (2016), Psychologiczne aspekty migracji w rozwoju dziecka (w;) red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Chrzanowska I., Jachimczak B. (2018), Uczeń z doświadczeniem migracji w edukacji. Diagnoza potrzeb i obszary wsparcia w ramach edukacji włączającej – uczeń cudzoziemski. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 21/2018, s. 88-96. Deutsch Smith D., (2008) Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. T. 1 i 2, Warszawa. Domagała-Zyśk E. (2019). Kształcenie nauczycieli w kontekście edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – przegląd badań. Warszawa: MEN. Głodkowska J. red., (2017), Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych, Warszawa. Głodkowska J. red., (2017), Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji, Warszawa Kędzierska B., Mróz A. (2017), Nauczyciel wobec paradygmatu zrównoważonego rozwoju jednostki. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 106, s. 69-80. Kostka-Szymańska M., Kuśpit M. (2021). Edukacja włączająca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi. Pedagogika Społeczna 1-2 (79-80), s. 252-258. Kształcenie dzieci nowo przybyłych i uchodźczych w Berlinie ― Praktyki i wyzwania raport z badań prof. dr Juliane Karakayali, dr Birgit zur Nieden, Sophie Groß, Çağrı Kahveci, Tutku Güleryüz, Mareike Heller Projekt zrealizowany przez Berliński Instytut Badań Empirycznych nad Integracją i Migracją (BIM) Uniwersytetu Humboldtów w Berlinie w ramach klastra badawczo-interwencyjnego „Solidarność w obliczu zmian? (2017). Uniwersytet Humboldtów, Berlin,. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej w Europie – Wyzwania i szanse Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebam (2011). European Agency for Development in Special Needs Education. Małgorzata Gębka-Wolak (2019), Metodyka pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Język polski w klasach 4–8, Edukacja 3(150), 68–84. Markowska-Manista U. (2016), Praca z uczniem z trudnościami adaptacyjnymi – specyfika różnic kulturowych i zmiany środowiska edukacyjnego (w:), red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Mitchell D. (2016), Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami, Gdańsk Młynarczuk-Sokołowska A. , Szostak-Król K. (2016), Uczniowie cudzoziemscy w polskiej szkole – problemy, wyzwania i egzemplifikacje działań metodycznych (w:) red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Pasamonik B., Markowska-Manista U. red. n. (2017), O kryzysie migracyjnym z perspektywy pedagogiczno-psychologicznej. Warszawa, APS. https://docplayer.pl/72388912-Kryzys-migracyjny-tom-i-perspektywa-spoleczno-kulturowa-redakcja-naukowa-barbara-pasamonik-i-urszula-markowska-manista.html Plichta P., Jagoszewska I., Gładyszewska-Cylulko J., Szczupał B., Drzazga A., Cytowska B. (2017), Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami. Charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie, Kraków. Śmiechowska-Petrovskij E. red. n. (2016), Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.http://www.aps.edu.pl/media/824579/%C5%9Bmiechowska-dzieci-z-trudnosciami-ebook.pdf
Literatura uzupełniająca Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna – od tradycji do współczesności, Kraków. Fechner-Sędzicka I. 2013, Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej: jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej?, Warszawa. Naprawa R., Tanajewska A., Mach C., Szczepańska K., (2017), Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów. Realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych. I etap edukacyjny, Gdańsk. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli. Cz. 1, 2, (2010), Warszawa. Muchacka B., Głażewski M., Pawlak B., Litawa A., red. (2017), Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne, Kraków. Siemionow J. (2011), Niedostosowanie społeczne nieletnich: Działania, zmiana, efektywność, Warszawa. Szumski G. (2006), Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Sens i granice zmiany edukacyjnej
|
Term 2023/24_Z:
Bednarz E. (2015). Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością Studia Z Teorii Wychowania, 4(13) VI, s 81-96. Borkowska A. (2016), Psychologiczne aspekty migracji w rozwoju dziecka (w;) red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Chrzanowska I., Jachimczak B. (2018), Uczeń z doświadczeniem migracji w edukacji. Diagnoza potrzeb i obszary wsparcia w ramach edukacji włączającej – uczeń cudzoziemski. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 21/2018, s. 88-96. Deutsch Smith D., (2008) Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. T. 1 i 2, Warszawa. Domagała-Zyśk E. (2019). Kształcenie nauczycieli w kontekście edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – przegląd badań. Warszawa: MEN. Głodkowska J. red., (2017), Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych, Warszawa. Głodkowska J. red., (2017), Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji, Warszawa Kędzierska B., Mróz A. (2017), Nauczyciel wobec paradygmatu zrównoważonego rozwoju jednostki. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 106, s. 69-80. Kostka-Szymańska M., Kuśpit M. (2021). Edukacja włączająca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi. Pedagogika Społeczna 1-2 (79-80), s. 252-258. Kształcenie dzieci nowo przybyłych i uchodźczych w Berlinie ― Praktyki i wyzwania raport z badań prof. dr Juliane Karakayali, dr Birgit zur Nieden, Sophie Groß, Çağrı Kahveci, Tutku Güleryüz, Mareike Heller Projekt zrealizowany przez Berliński Instytut Badań Empirycznych nad Integracją i Migracją (BIM) Uniwersytetu Humboldtów w Berlinie w ramach klastra badawczo-interwencyjnego „Solidarność w obliczu zmian? (2017). Uniwersytet Humboldtów, Berlin,. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej w Europie – Wyzwania i szanse Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebam (2011). European Agency for Development in Special Needs Education. Małgorzata Gębka-Wolak (2019), Metodyka pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Język polski w klasach 4–8, Edukacja 3(150), 68–84. Markowska-Manista U. (2016), Praca z uczniem z trudnościami adaptacyjnymi – specyfika różnic kulturowych i zmiany środowiska edukacyjnego (w:), red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Mitchell D. (2016), Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami, Gdańsk Młynarczuk-Sokołowska A. , Szostak-Król K. (2016), Uczniowie cudzoziemscy w polskiej szkole – problemy, wyzwania i egzemplifikacje działań metodycznych (w:) red. n. E. Śmiechowska-Petrovskij Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Pasamonik B., Markowska-Manista U. red. n. (2017), O kryzysie migracyjnym z perspektywy pedagogiczno-psychologicznej. Warszawa, APS. https://docplayer.pl/72388912-Kryzys-migracyjny-tom-i-perspektywa-spoleczno-kulturowa-redakcja-naukowa-barbara-pasamonik-i-urszula-markowska-manista.html Plichta P., Jagoszewska I., Gładyszewska-Cylulko J., Szczupał B., Drzazga A., Cytowska B. (2017), Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami. Charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie, Kraków. Śmiechowska-Petrovskij E. red. n. (2016), Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku, Warszawa, Wydawnictwo: Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.http://www.aps.edu.pl/media/824579/%C5%9Bmiechowska-dzieci-z-trudnosciami-ebook.pdf
Literatura uzupełniająca Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna – od tradycji do współczesności, Kraków. Fechner-Sędzicka I. 2013, Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej: jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej?, Warszawa. Naprawa R., Tanajewska A., Mach C., Szczepańska K., (2017), Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów. Realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych. I etap edukacyjny, Gdańsk. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli. Cz. 1, 2, (2010), Warszawa. Muchacka B., Głażewski M., Pawlak B., Litawa A., red. (2017), Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne, Kraków. Siemionow J. (2011), Niedostosowanie społeczne nieletnich: Działania, zmiana, efektywność, Warszawa. Szumski G. (2006), Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych. Sens i granice zmiany edukacyjnej
|