Conducted in
terms:
2023/24_Z, 2024/25_Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
Related to study programmes:
Methods of Education in Diverse Groups III – Educational Partnership: Student – Teacher – Parent – Institutions- Local Community WNP-PS-GZR-III
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
education
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) nie dotyczy
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
(in Polish) Proporcje nakładu pracy w punktach:
1 ECTS: uczestnictwo w zajęciach 30h
1 ECTS: zapoznanie się z literaturą i filmem 10h
1 ECTS: przygotowania do zaliczenia przedmiotu 50h
Subject level
elementary
Learning outcome code/codes
(in Polish) symbole efektów uczenia się kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie:
PS_W5 - posiada pogłębioną wiedzę na temat różnych rodzajów struktur
społecznych, kategorii więzi społecznych i instytucji życia
społecznego w nawiązaniu do tradycyjnych i współczesnych nurtów i
systemów pedagogicznych.
PS_W8 - posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnych podejść do
problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) i
wynikających z nich nowych form edukacji (integracyjna,
włączająca)
PS_W9 - posiada pogłębioną wiedzę na temat systemu edukacji uczniów ze
specjalnymi potrzebami rozwojowymi w kontekście systemu
kształcenia powszechnego
PS_W10 - posiada pogłębioną wiedzę w zakresie organizacji i metodyki
kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w
systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym; w szczególności
modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami,
specjalistami i rodzicami oraz modeli indywidualizacji lekcji,
efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć.
PS_U8 - potrafi dostosowywać się do specyfiki uczniów i wdrażać
efektywne programy zwiększające ich umiejętności poznawcze i
kompetencje społeczne oraz programy poprawiające integrację
rówieśniczą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PS_U9 - potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; podejmować i
wyznaczać zadania; projektować i wdrażać profesjonalne działania
w zakresie współpracy z innymi nauczycielami, specjalistami i
rodzicami uczniów
PS_U10 - potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych,
dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych
i resocjalizacyjnych; wskazywać obszary wymagające modyfikacji;
eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne
PS_U14 - potrafi prowadzić debatę; posiada umiejętność merytorycznego
argumentowania poglądów własnych z wykorzystaniem poglądów,
opinii i stanowisk różnych autorów z zakresu pedagogiki specjalnej
oraz pokrewnych dyscyplin naukowych w celu dokonywania
gruntownej analizy działań na rzecz edukacji, rehabilitacji, terapii i
resocjalizacji
PS_K1 - jest wrażliwy na problemy osób z obszaru pedagogiki specjalnej;
gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym
z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do
aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących
działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i
resocjalizacyjne
PS_K5 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań
pedagogicznych w środowisku społecznym, wykazuje gotowość do
podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność,
podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji
indywidualnych i zespołowych działań zawodowych wynikających z
roli nauczyciela
Type of subject
obligatory
Preliminary Requirements
(in Polish) Ukończony przedmiot na poziomie I i II.
Course coordinators
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: