(in Polish) Seminarium magisterskie WNP-PE-SEM-MGR2-JB
Classes aimed at introducing students to the ability to conduct research and develop material in the form of scientific work.
Getting acquainted with the basic problems of writing scientific papers.
Selection of research issues - formulation of the working topic of the work.
Methodology and statistics in special education –
Searching for literature on research issues
Development of the concept of the diploma thesis.
Determination of the study population.
Implementation of pilot studies and the first study in the experiment.
Presentation of the work plan, introduction and bibliography.
Presentation of the study and the research, the theoretical and methodological part.
Presentation of research results and their elaboration.
Presentation of the entire work for markup, selection of reviewers.
(in Polish) E-Learning
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Preliminary Requirements
Course coordinators
Learning outcomes
The student knows and understands:
W1: issues related to the naming and classification of diagnostic techniques (K_W01).
W2: basic elements of diagnosis of basic disorders, including autism spectrum disorders (K_W02),
W3: methods used in the prevention and pedagogical support of people with autism spectrum disorders (K_W03).
Bibliography
Bereźnicki F. (2015), Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii, Impuls, Kraków.
Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne.
Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa
Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka
Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków
Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków
Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków
Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków
Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia
pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków
Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa
Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa
Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa
Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków
Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: