Psychology WMCM-PG-PS
This course has not yet been described...
Term 2022/23_Z:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
(in Polish) E-Learning
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Course coordinators
Term 2020/21_Z: | Term 2024/25_Z: | Term 2023/24_Z: | Term 2022/23_Z: | Term 2021/22_Z: |
Bibliography
Basic readings:
1. Bętkowska-Korpała, B., Gierowski J.K. (2007). Psychologia lekarska w leczeniu chorych somatycznie. Podręcznik dla studentów medycyny i lekarzy. Kraków: Wydawnictwo UJ.
2. Doliński, D., Strelau, J. (2015). Psychologia akademicka. Gdańsk: GWP.
3. Kwiatkowska, A., Krajewska-Kułak, E., Panek, W. (2013). Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie. PZWL.
4. Maslach, C., Leiter, M.P. (2011). Prawda o wypaleniu zawodowym.Warszawa: PWN.
5. Rosenberg, M. (2016). Porozumienie bez przemocy. O języku życia.
Warszawa: Czarna Owca.
6. Sapolsky, R.M. (2018). Dlaczego zebry nie mają wrzodów. Psychofizjologia
stresu. Warszawa: PWN.
7. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2017). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tomy I-V. w szczególności Tom I Człowiek i środowisko. Warszawa: PWN.
Complementary readings:
8. Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.
9. Formański, J. (1998). Psychologia. Podręcznik dla szkół medycznych. PZWL.
10. Juczyński, Z. (2012). NPPPZ. Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. (2012). Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
11. Juczyński, Z., Ogińska-Bulik, N. (2009). NPSR. Narzędzia Pomiaru Stresu i Radzenia Sobie ze Stresem. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
12. Majda, A., Ogórek-Tęcza, B., Zalewska-Puchała, J. (red.) (2010). Pielęgniarstwo transkulturowe. Podręcznik dla studiów medycznych. PZWL.
13. Makara-Studzińska, M. (2012). Komunikacja z pacjentem. Czelej.
14. Steciwko, A., Barański, J. (red.) (2013). Relacja lekarz-pacjent. Zrozumienie i współpraca. Elsevier Urban & Partner
15. Sujak, E. (2006). ABC psychologii komunikacji.WAM.
16. Wolańczyk, T., Komender, J. (2015) Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. PZWL.
Term 2021/22_Z:
None |
Term 2022/23_Z:
None |
Term 2023/24_Z:
None |
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: