(in Polish) The Role of Innovation in Knowledge Society WH-KON-U2-TROIK
Spis treści
1. Główne teorie ekonomiczne, przedsiębiorczość i innowacyjność
2. Debata nad znaczeniem innowacji i kreatywności, współcześnie
3. Zarządzanie innowacjami i rodzaje innowacji.
4. Obszary i zmienne związane z innowacjami.
5. Podejścia do innowacji na poziomie strategicznym
6. Proces twórczy i techniki generowania pomysłów
7. Niektóre wyłaniające się trendy
Razem: 30 godzin
Pełny opis
Sesja 1: Prezentacja
Sesja 2: Wybór studiów przypadków innowacji
Sesja 3: Główne teorie ekonomiczne, przedsiębiorczość i innowacje
- Ramy neoklasyczne
- Ramy keynesowskie
- Ramy Schumpeterowskie
Sesja 4: Debata na temat znaczenia innowacji i kreatywności w dzisiejszych czasach.
- Zadanie w klasie i debata
- Richard Florida i powstanie klasy kreatywnej
Sesje 5 i 6: Zarządzanie innowacjami i rodzaje innowacji
- Rodzaje innowacji: innowacje przyrostowe, radykalne i systemowe (koncepcje i przykłady: przemysł samochodowy i przemysł zegarkowy)
- Przykłady innowacji i zintegrowanego zarządzania innowacjami
Sesja 7: pierwszy grupowy pitch
Sesja 8: Obszary i zmienne innowacji
- Produkt
- Usługa
- Personel
- Kanał
- Obraz
- Strumienie przychodów
- Proces biznesowy
Sesje 9 i 10: Podejście do innowacji na poziomie strategicznym
- Zadanie w klasie i debata
- Strategia błękitnego oceanu
- SWOT
- Model biznesowy (Business Model Canvas)
- Lean Startup
Sesje 11, 12 i 13: Proces twórczy i techniki generowania pomysłów
- Proces twórczy: etapy rozbieżne i zbieżne
- Burza mózgów
- Techniki generowania pomysłów: Brutethink i Reversal
- Zadanie w klasie i debata
Sesja 14: Niektóre wyłaniające się trendy
- Społeczny wpływ innowacji tłumu (crowdfunding, nauka obywatelska, crowd IOT, obserwatoria obywatelskie, współtworzenie, crowd TV)
Sesja 15: Końcowa prezentacja grupowa i uwagi końcowe
Term 2022/23_L:
Spis treści Pełny opis |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Preliminary Requirements
Course coordinators
Learning outcomes
S1A_W05 - ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S2A_W05- ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Assessment criteria
Metodyka oceny:
Każdy temat będzie najpierw podany w formie wykładu dotyczącego danego zagadnienia, a następnie dalej omawiany zgodnie z dalszymi lekturami przydzielonymi do prezentacji i obowiązkowo napisanymi przez studentów.
Wszystkie wymagane lektury są dostępne w Bibliotece Humanistycznej pok. 303 w Devaitis Campus Nowy Budynek w folderze o nazwie: The Role of Innovation in Knowledge Society. Folder będzie udostępniony do wykorzystania w miejscu na prośbę studenta przez pracowników biblioteki. ocena na podstawie oceny trójczynnikowej :
1.Obecność ( dopuszczalna maksymalnie jedna nieobecność)
2. Aktywność (stała ocena na podstawie aktywności studenta podczas spamu kursu oraz wiedzy akademickiej z wymaganych lektur).
3 Obecność na warsztatach
Practical placement
nie dotyczy
Bibliography
References
Audretsch, David B. and Albert N. Link (2011). “Entrepreneurship and Innovation: Public Policy Frameworks”, Working Papers 11-19, University of North Carolina at Greensboro, Dep. of Economics.
Florida, Richard (2012). The Rise of the Creative Class, Revisited. New York: Basic Books.
Kim, W.Chan and Renée Mauborgne. 2005. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant. Boston: Harvard Business School Publishing.
Kotler, Philip (2000). “Positioning the Market Offering Through the Product Life Cycle” (Chapter 10), in Marketing Management. Upper Saddle River: Prentice Hall, pp. 285-326.
Leadbeater, Charles (2013). “The Systems Innovator – Why Sucessful Innovation Goes Beyond Products”, in Geoff Mulgan and Charles Leadbeater, Systems Innovation – Discussion Paper. Nesta: London, 25-54.
Mulgan, Geoff (2013). “Joined-Up Innovation – What is Systemic Innovation and how it can be done effectively?”, in Geoff Mulgan and Charles Leadbeater, Systems Innovation – Discussion Paper. Nesta: London, 5-24.
Norman, Donald A. and Roberto Verganti (2014). “Incremental and Radical Innovation: Design Research vs. Technology and Meaning Change”, Design Issues (Winter), Vol. 30, No. 1: 78–96.
Osterwalder, Alexander and Yves Pigneur (2010). Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Wiley: Hoboken NJ.
Schumpeter, Joseph A. (2003 [1943]). Capitalism, Socialism and Democracy. London and New York: Routledge.
Notes
Term 2022/23_L:
Zajęcia będą prowadzone hybrydowo. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: