Modern installation solutions in energy-efficient buildings WB-IS-II-12-32
The subject concerns modern solutions used in construction installations. In particular, technological solutions used in energy-saving construction are considered.
The scope of the course covers modern technologies in the field of heating, ventilation and air-conditioning systems, installations using renewable energy sources, water supply and others, used in energy-saving and passive buildings.
In addition, as part of the subject:
- An analysis of Polish and foreign industry source materials is performed (analysis of solutions offered by entities present on the market);
- The possibility of obtaining energy and environmental benefits resulting from the use of given technological solutions is proven;
- Contemporary trends related to the development of installation technologies in energy-saving and passive construction are discussed
Channel link on MSTeams:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a23cecd8b32b9446da2eb6b1738e1290c%40thread.tacv2/conversations?groupId=a74607a9-724d-4e30-909a-9c9eb115eff1&tenantId=816b78-4307-816b78-4307-816b784c16-816b78-483
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
None |
Term 2023/24_L:
None |
(in Polish) E-Learning
Term 2020/21_L: (in Polish) E-Learning | Term 2019/20_L: (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Term 2022/23_L: ECTS lecture: 1
[1 ECTS = 30 hours]
Participation in the lecture (direct contact with the lecturer): 15 hours
Preparation for the exam: 12 hours
Consultation: 3 hours
Total: 30 hours [1 ECTS] | Term 2023/24_L: (in Polish) ECTS wykład: 1
[1 ECTS=30 godzin]
Udział w wykładzie (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 12 godzin
Konsultacje: 3 godziny
Suma: 30 godzin [1 ECTS]
|
Subject level
Learning outcome code/codes
Preliminary Requirements
Course coordinators
Learning outcomes
Subject learning outcomes in terms of knowledge:
Subject effect 1: the graduate knows and understands: in-depth the issues of design, reliability and safety of engineering systems in the field of energy-saving construction, in particular construction installations, as well as can classify concepts related to innovation, knows the issues of modern construction installations, knows methods of supporting innovative activities in the field of energy-saving construction available in the economy [IS2P_W03]
Subject learning outcomes in terms of social competences:
Objective effect 1: analysis related to initiating entrepreneurship and innovation within the employing institution (or institutions supporting innovative activities) and for the needs of own business [IS2P_K03]
Assessment criteria
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu projektowania oraz niezawodności i bezpieczeństwa systemów inżynierskich w zakresie energooszczędnego budownictwa, w tym w szczególności instalacji budowlanych, jak również potrafi sklasyfikować pojęcia związane z innowacyjnością, zna problematykę nowoczesnych instalacji budowlanych, zna metody wspierania działań o charakterze innowacyjnym w zakresie energooszczędnego budownictwa dostępne w gospodarce
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie zna i rozumie: w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu projektowania oraz niezawodności i bezpieczeństwa systemów inżynierskich w zakresie energooszczędnego budownictwa, w tym w szczególności instalacji budowlanych, jak również potrafi sklasyfikować pojęcia związane z innowacyjnością, zna problematykę nowoczesnych instalacji budowlanych, zna metody wspierania działań o charakterze innowacyjnym w zakresie energooszczędnego budownictwa dostępne w gospodarce
Na ocenę 4 (db) student dobrze zna i rozumie: w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu projektowania oraz niezawodności i bezpieczeństwa systemów inżynierskich w zakresie energooszczędnego budownictwa, w tym w szczególności instalacji budowlanych, jak również potrafi sklasyfikować pojęcia związane z innowacyjnością, zna problematykę nowoczesnych instalacji budowlanych, zna metody wspierania działań o charakterze innowacyjnym w zakresie energooszczędnego budownictwa dostępne w gospodarce
Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze zna i rozumie: w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu projektowania oraz niezawodności i bezpieczeństwa systemów inżynierskich w zakresie energooszczędnego budownictwa, w tym w szczególności instalacji budowlanych, jak również potrafi sklasyfikować pojęcia związane z innowacyjnością, zna problematykę nowoczesnych instalacji budowlanych, zna metody wspierania działań o charakterze innowacyjnym w zakresie energooszczędnego budownictwa dostępne w gospodarce
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
Na ocenę 2 (ndst) student w stopniu miernym jest gotowy do analizy związanej z inicjowaniem przedsiębiorczości i innowacyjności w ramach zatrudniającej instytucji (lub instytucji wspierających działania o charakterze innowacyjnym) i na potrzeby własnej działalności gospodarczej
Na ocenę 3 (dst) student w stopniu dostatecznym jest gotowy do analizy związanej z inicjowaniem przedsiębiorczości i innowacyjności w ramach zatrudniającej instytucji (lub instytucji wspierających działania o charakterze innowacyjnym) i na potrzeby własnej działalności gospodarczej
Na ocenę 4 (db) student w stopniu dobrym jest gotowy do analizy związanej z inicjowaniem przedsiębiorczości i innowacyjności w ramach zatrudniającej instytucji (lub instytucji wspierających działania o charakterze innowacyjnym) i na potrzeby własnej działalności gospodarczej
Na ocenę 5 (bdb) student w stopniu bardzo dobrym jest gotowy do analizy związanej z inicjowaniem przedsiębiorczości i innowacyjności w ramach zatrudniającej instytucji (lub instytucji wspierających działania o charakterze innowacyjnym) i na potrzeby własnej działalności gospodarczej
Forma zaliczenia przedmiotu: test obejmujący 25 pytań (jedna na trzy odpowiedzi jest prawidłowa). Ocenę pozytywną otrzymuje się po uzyskaniu co najmniej 13 punktów. System ocen wzorowany jest na systemie ocen ECTS.
Oceny:
2,0: 0-12 punktów
3,0: 13-14 punktów
3,5: 15-16 punktów
4,0: 17-21 punkty
4,5: 22-23 punktów
5,0: 24-25 punktów
Wykład: sprawozdania na ocenę + kolokwium lub odpowiedź ustna.
Ćwiczenia: sprawozdania.
Forma przesłania prac/złożenia egzaminu/zaliczeń:
Sprawozdania należy przesyłać do końca maja. Egzamin w terminie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Dziekanat.
Wpływ na ocenę końcową: 30% oceny końcowej z przedmiotu wynika z ocen uzyskanych z kolokwium/kolokwiów, 70% z egzaminu. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie kolokwiów.
Zasady archiwalne - wcześniejsze lata:
Forma zaliczenia przedmiotu: test obejmujący 40 pytań (jedna na trzy odpowiedzi jest prawidłowa). Ocenę pozytywną otrzymuje się po uzyskaniu co najmniej 21 punktów. System ocen wzorowany jest na systemie ocen ECTS.
Oceny:
2,0: 0-20 punktów
3,0: 21-22 punkty
3,5: 23-27 punktów
4,0: 28-33 punkty
4,5: 34-38 punktów
5,0: 39-40 punktów
Forma zaliczeniowa w trybie e-learningowym (online) stosowanym w związku z zagrożeniem epidemicznym:
Wykład: sprawozdania na ocenę + kolokwium lub odpowiedź ustna.
Ćwiczenia: sprawozdania.
Forma przesłania prac/złożenia egzaminu/zaliczeń:
Przesłanie przez Moodle, bądź drogą e-mailową, możliwa rozmowa przez Microsoft Teams w ramach ewentualnych odpowiedzi.
Sprawozdania należy przesyłać do końca maja. Egzamin w terminie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Dziekanat.
Przewiduje się co najmniej 1 kolokwium dotyczące części materiału dydaktycznego (opisowe lub w formie testu).
Wpływ na ocenę końcową: 30% oceny końcowej z przedmiotu wynika z ocen uzyskanych z kolokwium/kolokwiów, 70% z egzaminu. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie kolokwiów.
Bibliography
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
None |
Term 2023/24_L:
None |
Notes
Term 2021/22_L:
None |
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: