Mechanics and strength of materials WB-IS-35-02-CW
Course contents:
The subject covers the following topics related to the issues of mechanics and strength of materials:
1. Principles of statics, force, moment, constraints.
2. Systems of forces, reduction, equilibrium conditions.
3. External and internal forces: trusses, beams, frames.
4. Mass geometry, moments of inertia.
5. Strength of materials.
6. Determining the mechanical properties of materials.
7. Strength calculations of straight, tension and compression bars.
8. State of stress and deformation.
9. Simple bending, oblique bending and taking into account tangential stresses.
10. Buckling, shear, torsion.
11. Balance of the system of forces, friction.
12. Moments of inertia of flat surfaces.
13. Motion of a point on a plane, rotation and plane motion, complex motion of a point.
14. Analysis of uniaxial and plane states of stress, tension and compression.
Channel link on MSTeams:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3f55b56f369e44e2bf0ab28c1e2a8434%40thread.tacv2/conversations?groupId=56ea3d1c-1f3f-42f6-8f9d-0fc4127ab782&tenantId=c123b78430-3516b78430-35816b78430
Assessment methods:
credit: average of partial tests
written test in the field of lectures
exam grade: average of credit and written test
Term 2021/22_L:
None |
Term 2022/23_L:
None |
Term 2023/24_L:
None |
(in Polish) E-Learning
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Term 2022/23_L: ECTS exercises: 2
[1 ECTS = 30 hours]
Participation in exercises (direct contact with the lecturer): 30 hours
Preparation for exercises: 5 hours
Preparation of final papers: 20 hours
Consultation: 5 hours
Total: 60 hours [60/30 = 2 ECTS] | Term 2023/24_L: (in Polish) ECTS ćwiczenia: 2
[1 ECTS= 30 godzin]
Udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin
Przygotowanie prac zaliczeniowych: 20 godzin
Konsultacje: 5 godzin
Suma: 60 godzin [60/30= 2 ECTS]
|
Subject level
Learning outcome code/codes
Type of subject
Preliminary Requirements
Course coordinators
Learning outcomes
Subject learning outcomes in terms of knowledge:
Subject effect 1: the graduate knows and understands: at an advanced level - selected facts, objects and phenomena as well as their methods and theories explaining the complex relationships between them, constituting the basic general knowledge in the field of mechanics and strength of materials, creating theoretical foundations, structured and theoretically founded knowledge covering key issues and selected issues in the field of detailed knowledge related to the analysis and design of static structures, as well as the practical application of this knowledge in the professional activity of an environmental engineer, also enabling cooperation with an architect and civil engineer [IS1P_W01]
Subject Learning Outcomes for Skills:
Subject effect 1: the graduate is able to: learn to the effects reference at the PQ level 6, use the knowledge he has - formulate and solve complex and unusual problems related to the design of static systems and perform tasks in conditions that are not fully predictable by the appropriate selection of sources and information from them originating (including in particular based on standards, design documentation, design guidelines and other technical materials) [IS1P_U01]
Subject learning outcomes in terms of social competences:
Objective effect 1: the graduate is ready to: critically evaluate his knowledge and received content resulting from the analysis of design assumptions, standards, technical materials, design documentation for static structures [IS1P_K01]
Assessment criteria
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie zna i rozumie: w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związanej z analizą i projektowaniem ustrojów statycznych, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska umożliwiających także współpracę z architektem i inżynierem budownictwa
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie absolwent zna i rozumie: w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związanej z analizą i projektowaniem ustrojów statycznych, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska umożliwiających także współpracę z architektem i inżynierem budownictwa
Na ocenę 4 (db) student dobrze absolwent zna i rozumie: w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związanej z analizą i projektowaniem ustrojów statycznych, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska umożliwiających także współpracę z architektem i inżynierem budownictwa
Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze absolwent zna i rozumie: w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związanej z analizą i projektowaniem ustrojów statycznych, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska umożliwiających także współpracę z architektem i inżynierem budownictwa
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie potrafi w ramach uczenia si do efektów odniesienie ę na poziomie 6 PRK wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z projektowaniem ustrojów statycznych oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w szczególności w oparciu o normy, dokumentację projektową, wytyczne do projektowania i inne materiały techniczne),
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi w ramach uczenia się do efektów odniesienie ę na poziomie 6 PRK wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z projektowaniem ustrojów statycznych oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w szczególności w oparciu o normy, dokumentację projektową, wytyczne do projektowania i inne materiały techniczne),
Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi w ramach uczenia się do efektów odniesienie ę na poziomie 6 PRK wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z projektowaniem ustrojów statycznych oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w szczególności w oparciu o normy, dokumentację projektową, wytyczne do projektowania i inne materiały techniczne),
Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi w ramach uczenia się do efektów odniesienie ę na poziomie 6 PRK wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z projektowaniem ustrojów statycznych oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w szczególności w oparciu o normy, dokumentację projektową, wytyczne do projektowania i inne materiały techniczne),
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści wynikających z analizy założeń do projektowania, norm, materiałów technicznych, dokumentacji projektowej dotyczącej ustrojów statycznych
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści wynikających z analizy założeń do projektowania, norm, materiałów technicznych, dokumentacji projektowej dotyczącej ustrojów statycznych
Na ocenę 4 (db) student dobrze jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści wynikających z analizy założeń do projektowania, norm, materiałów technicznych, dokumentacji projektowej dotyczącej ustrojów statycznych
Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści wynikających z analizy założeń do projektowania, norm, materiałów technicznych, dokumentacji projektowej dotyczącej ustrojów statycznych
Wykład - egzamin w formie pisemnej i w ewentualnej uzupełniającej formie ustnej, po zaliczeniu ćwiczeń, co stanowi warunek przystąpienia do egzaminu.
Ćwiczenia audytoryjne – studenci powinni posiadać kalkulatory i materiały do zapisu ćwiczeń i wykonywania obliczeń.
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest wykonywanie pisemnych opracowań wyznaczonych zadań lub zagadnień z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów w trakcie trwania oraz na koniec semestru i ich ustna obrona, a tak zaliczanie wszelkich cząstkowych pisemnych sprawdzianów (co najmniej połowa zaliczonych sprawdzianów).
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
- aktywność na ćwiczeniach, poprawne wykonywanie zadań
- dyskusja na ćwiczeniach
- sprawozdania pisemne z wykonanych ćwiczeń
Zalecana obecność na wykładach ze względu na praktyczny, obliczeniowy charakter materiału wykładów powinna wynosić co najmniej 80%.
Bezwzględnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na ćwiczeniach we właściwej grupie zajęciowej. Wymagana do zaliczenia obecność na ćwiczeniach: co najmniej 80% zajęć według planu.
Notes
Term 2021/22_L:
None |
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: