Etyka biznesu w persektywie teologii moralnej WT-DTE-MEB
1. Historyczne źródła myśli etyczno-gospodarczej.
2.Powstanie współczesnej etyki biznesu.
3.Polskie tradycje etyki biznesu.
4. Moralny wymiar funkcjonowania przedsiębiorstwa.
5.Etyka biznesu w perspektywie globalnej.
6.Elementy porządku gospodarczego.
7.Główne zagrożenia życia gospodarczego.
8.Uniwersalny charakter moralności chrześcijańskiej.
9. Chrześcijańska koncepcja pracy i życia zawodowego.
10. Chrześcijański uniwersalizm wobec utylitaryzmu.
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
TMA_W07 Student potrafi dostrzec ścisłe powiązanie problemów społeczno ekonomicznych z moralnością
TMA_U01 Student potrafi łączyć poszczególne problemy nauczania moralnego ze zjawiskami życia gospodarczego
TMA_K05 Student przeprowadza poprawną analizę i ocenę moralną konkretnych sytuacji gospodarczych.
Aktywność studenta:
udział w wykładzie 30 godz.
przygotowanie pracy pisemnej 10 godz.
przygotowanie do egzaminu oraz lektura tekstów 20 godz
razem 60 godz. = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Wykład informacyjny. Wykład problemowy.
Wykład konwersatoryjny.
Analiza tekstów.
Dyskusja problemowa.
Ocena egzaminacyjna dotyczy pracy pisemnej orac wypowiedzi studenta na egzaminie ustnym.
Literatura
T. Borkowski, Przemiany w etyce biznesu w Polsce przed i po 1989 roku, w: Etyka biznesu, Warszawa 2002, s.124-139.
K. KIetliński, Etyka biznesu i zarządzania, Kraków 2005.
M. Michalik, Od etyki zawodowej do etyki biznesu, Warszawa 2003.
J. Gocko, Etyka a moralność, Lublin 1996.
P. Góralczyk, Etyka w ekonomii, Communio, 17 (19970 nr 6, s.89-102.
Jan Paweł II, Laborem exercens.
Jan Paweł II, Sollicitudo rei socialis.
Jan Paweł II, Centesimus annus.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: