Społeczna odpowiedzialność biznesu WP-SM-MON-SOB-k
1. Zasady ogólne dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR)
2. Norma ISO 26000
3. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych
4. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu:
a) Ład organizacyjny
b) Prawa człowieka
c) Stosunki pracy
d) Środowisko
e) Sprawiedliwe praktyki rynkowe
f) Relacje z konsumentami
g) Zaangażowanie społeczne
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student ma znajomość i zrozumienie reguły Corporate Social Responsibility.
Student potrafi posługiwać się właściwą siatką pojęciową.
Student dostrzega praktyczne kwestie w zakresie stosowania Corporate Social Responsibility.
udział w wykładzie 15
konsultacje 10
czas na napisanie referatu/eseju/pracy 25
przygotowanie do egzaminu 20
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne dyskusja, prezentacja, kazus, praca w grupach, symulacje,analiza literatury i orzecznictwa
Kryteria oceniania: ocenianie ciągłe, dyskusje, odpowiedź ustna, prezentacja, praca pisemna, kolokwia
Literatura
1. ISO 26000 Guidance on social responsibility, Geneva, 2010; 2. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych; 3. M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007; 4 R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków 2014; 5. A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: