Wybory amerykańskie WP-MON-PO-H-WA
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z interdyscyplinarnymi aspektami wyborów amerykańskich, głównie na poziomie prezydenckim.
Chodzi głównie o znajomość czynników wpływających na decyzję wyborczą, tzn. roli tożsamości partyjnej, mediów, teorii i praktyki komunikacji w amerykańskich kampaniach wyborczych.
Tematyka:
-Proces wyborczy (prawybory, zjazdy, wielki wtorek, konwencja, kolegium elektorskie itd)
-Politologiczne modele decyzji wyborczej
-Podstawowe kategorie socjodemograficzne a decyzja wyborcza w 2016 r.
-Teorie wpływu mediów
-Elementy psychologii politycznej
-Techniki propagandy
-Znaczenie i praktyka reklamy audiowizualnej
-Przebieg i znaczenie debat telewizyjnych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
EK 1: Nazywa i charakteryzuje politologiczne modele decyzji wyborczej
EK 2: Definiuje teorie wpływu mediów
EK 3: Formułuje elementy psychologii politycznej
EK4: Wylicza przełomowe momenty kampanii wyborczych
EK 5: Objaśnia i wdraża techniki propagandowe
-udział w wykładzie 30
-przygotowanie do udziału w zajęciach 30
-konsultacje 5
-przygotowanie do egzaminu 40
Kryteria oceniania
-obecność 10%
-aktywność na zajęciach 20%
-egzamin ustny 70%
Literatura
T. Płudowski, Komunikacja w amerykańskich kampaniach wyborczych, PWN, 2008.
Z. Lewicki, Igrzyska demokracji, Warszawa 2016.
artykuły i rozdziały w PDF
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: