Przedmiot nie jest aktualnie prowadzony!
Punkty ECTS:
brak danych
Organizowany przez:
Wydział Nauk Pedagogicznych
Zasady konstruowania programów dydaktyczno-wychowawczych WNP-PEZ-ZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
podstawowy
Punkty ECTS
(brak danych)
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
NP2_W01 - Zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej
zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie
rozszerzonym.
NP2_W12 - Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów
edukacyjnych.H2A_W03
NP2_W17 - Ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji oraz specyfiki
funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych.
P_WP2_01- Zna terminologię używaną w pedagogice
wczesnoszkolnej, przedszkolnej, pedagogice specjalnej
oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na
poziomie rozszerzonym.
P_WP2_07-Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności
edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej,
pomocowej i terapeutycznej w edukacji elementarnej i
działalności terapeutyczno-rewalidacyjnej, pogłębioną w
zakresie psychologicznym, jak również od strony
społecznych uwarunkowań ich funkcjonowania.
NP2_U04 - Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny
wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętność
konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych
uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień
pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć
teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku
pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych.
NP2_U09 - Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych
problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich
rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych
działań w określonych obszarach praktycznych.
NP2_U14 - Potrafi analizować własne działania pedagogiczne
(dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) i wskazywać
modyfikacji,potrafi obszary wymagające eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne.
P_UP2_06 - Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej
działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi
dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego
wykonania pojawiających się zadań zawodowych w
obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji.
NP2_K02 - Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i
osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza
się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę.
NP2_K06 - Odznacza się odpowiedzialnością za własne
przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
NP2_K10 - Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych
(dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w
stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
P_KP2_01 - Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i
umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju
osobistego i zawodowego dla dobra dzieci z różnym
poziomem sprawności fizycznej i intelektualnej.
P_KP2_03 - Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i
prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się
odpowiedzialny wobec dziecka, wyraża taką postawę w
środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to
podejście wśród innych.
P_KP2_04 - est wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w
obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z
różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania
się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami
niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do
aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach
realizujących działania pedagogiczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: