Terapia specyficznych trudności w uczeniu się matematyki WNP-PEZ-TSTMA
Testy zdolności matematycznych:
Kalkulia III
Trójkąt Liczbowy
Brytyjskie skale możliwości szkolnych
Kwestionariusz operowania liczbami
Skala umiejętności matematycznych
Sprawdzian dla ucznia i kwestionariusz G. Pawlik.
Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki w/g Gruszczyk - Kolczyńskiej.
Metody i formy pomocy uczniom z trudnościami matematycznymi.
Przykładowe scenariusze zajęć, z uwzględnieniem teoretycznych podstaw i zasad.
Specjalne zdolności matematyczne.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W02, K_W04, K_W05;
Umiejętności
KK_U01, KU_02
Kompetencje społeczne
K_K02, K_K03, K_K04
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach. Prezentacje multimedialne. Budowa i ocena przykładowych scenariuszy zajęć dla dzieci z: trudnościami i specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
Wiedza:
ocena:
3,0 - student zna i potrafi zastosować do określonego typu trudności odpowiednie metody, potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć;
4,0 - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć, potrafi zastosować różnorodne metody i formy pracy dla optymalizacji efektów pracy;
5,0 - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć, stosuje innowacyjne metody i formy pracy;
Kompetencje:
ocena:
3,0 - ma podstawową swiadomość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych,
4,0 - jak wyżej oraz odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem,
5,0 - jak wyżej oraz wykazuje się znajomością najnowszej literatury
Literatura
E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997.
E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989.
R. I. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa1998
T. Lewowicki, Kształcenie uczniów zdolnych, Warszawa 1980.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: