Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi WNP-PEZ-PZL
Zakres realizowanych tematów:
1. Pojęcia i obszary związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Modele strategicznego zarządzania kadrami - 1 godz.
2. Proces rekrutacji pracowników, nowoczesne techniki selekcji. Problem odkrywania oraz pozyskiwania talentów - 1 godz.
3. Rozwój zawodowy pracowników a wsparcie organizacyjne; Wybrane formy i metody uczenia się w miejscu pracy - 2 godz.
4. Narzędzia motywowania w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Formy wynagrodzeń – tendencje rozwoju - 2 godz.
5. Ocenianie w procesie pracy: cele, zasady, metody oceniania - 1 godz.
6. Budowanie kultury organizacyjnej. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zarządzania kadrami - 1 godz.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK_01 Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej.
EK_02 Zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi.
UMIEJĘTNOŚCI:
EK_01 Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno - społecznych.
EK_02 Student potrafi generować oryginalne rozwiązania w zakresie aktywizowania osób dorosłych w dziedzinie kształcenia i sferze pracy.
KOMPETENCJE:
EK_01 Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności.
EK_02 Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej.
Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS): 3 punkty ECTS razy 25 godzin pracy Studenta
- godziny kontaktowe - konwersatoria - 8h
- przygotowanie do zajęć, lektury - 15h
- przygotowanie do zaliczenia - 25h
- przygotowanie projektu, zebranie materiałów - 25h
- udział w konsultacjach - 2h
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów
- Prace domowe, przygotowanie do zajęć (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01);
- Projekt studencki, zespołowy wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_UD2_04, P_KD2_01, P_KD2_05)
- Obecność i aktywny udział w zajęciach (P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_05)
Literatura
1. Armstrong M., Bibrowski W., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2010
2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010
3. Drucker P., Zarządzanie w XXI wieku - wyzwania, Warszawa 2009
4. Król H., Ludwiczyński A. i in., Zarządzanie zasobami ludzkimi: tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Warszawa 2014
5. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody, Warszawa 2013
6. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010
Proponowana literatura dodatkowa:
1. Król H., Ludwiczyński A. (red.), Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa 2004
2. Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, Warszawa 2010
3. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006
4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001
5. Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk 2003
6. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: